Pages

2 maart 2015

Elke Maand Een Kledingstuk Februari 2015

Ik blijf mijn best doen om mee te blijven doen aan Elke Maand Een Kledingstuk.
Januari is nog niet af omdat ik even vast liep met hoe het ook al weer moest. Die ligt nog ergens in een hoek te wachten op inspiratie.

Maar Februari is er nu wel, in twee verschillende uitvoeringen zelfs.
Het is niet helemaal volgens de regels want het is geen patroon uit een blad maar een shirt dat ik nagemaakt heb van een oud favoriet shirt van miss Etam.

Net als bij deze tuniek heb ik het oude shirt uit elkaar gehaald en de patroondelen overgenomen op papier.  Het is een heel simpel shirt in een A-lijn waarbij de punten iets verder doorlopen dan het middenstuk.

De bloemetjesversie had iets te veel ruimte voor bij het armsgat en daarom heb ik bij de tweede versie daar een klein spietje in gelegd. Ook de mouw moet je dan aanpassen omdat die anders te ruim is voor het armsgat. Ik had er foto's van gemaakt maar die kan ik jammer genoeg niet meer terugvinden in mijn bestanden.

En dit is dan de tweede versie.

Dit stofje had ik ook nog in een andere kleurencombinatie maar die ligt als mislukt shirt in de kliko. Iets te enthousiast met het tornmesje bezig geweest en dat is met deze gebreide stof eigenlijk niet te doen. Je hebt heel snel gaten in de stof.  Maar het waren maar couponnetjes uit de opruiming en dan is het heel jammer maar het is niet anders.

Het mooie van deze stof is de tekst die er in verwerkt is.
"Do what you love" . Een tekst die ik zoveel mogelijk probeer toe te passen maar helaas niet altijd even gemakkelijk lukt. Maar misschien gaat het beter als ik dit shirt draag.

Aan de andere kant denk ik dat ik ook maar eens snel een voorjaarsversie van dit shirt ga maken want ik heb me laten vertellen dat  volgende week het lenteweer er aan komt.

Tot de volgende keer!



6 reacties:

Firewoman zei

Mooi shirt, en dan nog wel twee tegelijkertijd! Goed hoor. Op naar de volgende.

Hennie zei

Mooie shirts! En dat uit elkaar halen is een goed idee, de plannen om dit met een spijkerbroek te doen liggen hier ook nog.
En een Super tekst, en inderdaad misschien helpt het alleen al als je hem aan hebt! Lente.....dat zou leuk zijn!
Groetjes Hennie

Dorothé zei

Gave shirts geworden hoor. Ik vind die print echt fantastisch.

Groetjes,

Dorothé

corina zei

Mooie shirts heb je gemaakt, vind allebei de prints erg leuk.
Ik heb het ook wel eens gedaan hoor een shirt overnemen.
februari heb je nu dus dubbel en dwars volbracht op naar de volgende maand.

Corina

Alice zei

Mijn lukt het momenteel helemaal niet om mee te doen, te veel andere dingen op m'n lijstje. Goed hoor dat het jou wel gelukt is en leuke shirts geworden!

Anoniem zei

Leuke shirts, en als je een goed shirt namaakt weet je dat het model goed is en je goed staat.