Pages

30 maart 2015

Lutterloh systeem




Dit doosje heeft jaren in een doos bij mijn hobby-spullen gelegen. Geen idee waar ik het vandaan heb of wanneer ik het gekocht heb.

Bij de FB-groep is sinds kort ook een sub-groep Lutterloh. Want dit systeem is op het moment weer helemaal in.

Ik weet dat ik ruim 10 jaar geleden heb ik een zogenaamd Lutterloh-systeem gekocht. Maar omdat ik er niets mee deed heb ik het in 2006 weer doorverkocht.

Vorige week kwam ik het doosje weer tegen en tot mijn grote verbazing was het een doosje van Lutterloh met de beroemde centimeter.

Maar toen had ik er nog geen patronen of linialen bij.  Daarom heb ik een advertentie geplaatst op Marktplaats. Een aardige dame reageerde op de advertentie en nu heb ik ook de linialen en een aantal patronen. (helaas niet allemaal).

Nu kan ik dit systeem ook eens gaan uitproberen en kijken of dit bij mij past.
Veel dames zijn er enthousiast over, al is het volgens mij niet zo gemakkelijk als het lijkt.

Want als je een basispatroon getekend hebt dan moet je het nog aanpassen aan jouw figuur.

Maar dat schijnt gemakkelijker te gaan dan met de gewone (koop)patronen.

Dus ik ga die uitdaging aan! En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte hoe het me vergaat.

Wil je meer weten over dit systeem dan kun je hier kijken wat deze meneer er over te vertellen heeft.

En heb je nog patronen liggen van dit systeem en wil je ze kwijt? Laat het dan weten dan kan ik ze misschien van je over nemen.

Tot de volgende keer!


2 reacties:

Dorothé zei

Ben heel benieuwd hoe het je zal bevallen. Ik heb er nooit mee gewerkt.

Marian zei

slim van je..ik heb wel de patronen...van mijn schoonmoeder..en nee, ik doe ze )nog' niet weg...en geen liniaal enzo, dus ik kan er niets mee, misschien moet ik ook eens een oproep doen op marktplaats...