Pages

23 maart 2015

Makebra DLO1



Het is lente, het zonnetje schijnt als ik dit type al is het nog koud, en daar hoort dan ook een vrolijk stofje bij. Dit stofje heb ik een paar jaar geleden al gekocht en ik heb ook al eerder in het wit gebruikt.

Deze keer heb ik een kooppatroon gebruikt voor het ontwerp. Het is de DLO1 van Makebra   Zij gebruikt er paddingcups voor maar ik heb hem aangepast voor mijn voorgevormde cups. Waarom moeilijk doen als je zeker weet dat de voorgevormde cup past?

Ik heb de cupdelen iets hoger opgetekend zodat ze op de cup pasten en voor het achterpand en middenvoorstukje heb ik mijn eigen patroon op maat gebruikt.



Dit patroon ga ik zeker nog een keer gebruiken. Door de belijning krijg je een mooi rondlopend voorpand. Ik ben zowiezo al fan van een bh met zo'n zijpand.
Ik ben dan ook enthousiast over dit patroon en ga het zeker nog een keer gebruiken.

De slip is weer een taille-slip op maat getekend volgens de methode van Bella Hendriks.

Ik heb ondertussen ook een ander patroon van Makebra besteld. Die hoop ik bij een van mijn volgend berichten te laten zien.

Tot de volgende keer!

7 reacties:

Marian zei

wow...dat is een mooie...qua model en qua materiaal..

Dorothé zei

Heel erg geslaagd qua stof en patroon

corina zei

Laat de lente maar komen, mooi stofje word je vrolijk van.
Vind ook het model erg mooi.
Ben benieuwd naar je volgende model.

Corina

Lisette zei

leuk en fleurig setje!

Hoe heb je het model naar de voorgevormde cups aangepast dan?

Lisette

simoneannemone zei

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties :-).

@Lisette: Ik heb de patroondelen iets hoger opgetekend waardoor ze op de cup paste.

Firewoman zei

Mooie model en gave stof. Hier zul je veel plezier van hebben!

Neeltje

Diana Nuland van zei

Leuke vrolijke set.