Pages

14 april 2015

Elke Maand Een Kledingstuk April


Een tijdje geleden kwam ik het tijdschrift Leuke Snelle Naaimode tegen in de tijdschriftenwinkel en ik kon het niet laten om deze te kopen. Meestal koop ik dit soort tijdschriften met het voornemen om er deze keer echt iets uit te gaan maken maar belanden ze al gauw op de grote stapel.

Daarom ben ik toen met Elke Maand Een Kledingstuk begonnen maar ik kom echt niet meer door al die tijdschriften heen.

Maar met die mooie lentedagen van vorige week (en die er deze week weer aankomen) was het een goede reden om eens een patroon uit dit blad te gaan testen. Want ik had "snel" nieuwe kleren nodig.

En dit is echt een "snel patroon" .  Zo'n shirt zit binnen een uur in elkaar en dan tel ik het coveren van de zomen er bij.

Dan maar ook een tweede shirt van een stofje dat ik al een tijdje had liggen erbij gemaakt. Deze stof is van dat dunne tricot dat ik me voorgenomen had om niet meer te kopen maar dat wat er ligt moet natuurlijk wel gebruikt worden.

Mijn Bernina heeft een ingebouwde boventransport maar voor dit soort stoffen is het wel gemakkelijker om het losse boventransportvoetje erbij te gebruiken.  Doordat de stof dan minder gauw verschuift blijven ook de strepen mooi in elkaar over lopen. Ik had alleen niet genoeg stof om ook de mouwen mooi door te laten lopen. Ach, dan lijkt het maar wat meer op confectie, daar lopen de strepen bijna nooit door.

Het eerste shirt vind ik leuker maar het tweede shirt is toch ook niet zo verkeerd.

De maatvoering van dit blad is voor mij goed. De matentabel komt overeen met de pasvorm van het model en dat is natuurlijk belangrijk.

Ik heb nog een model uitgekozen uit dit blad want Elke Maand Een Kledingstuk voor April is nu wel af maar ik mag Maart nog inhalen.

Tot de volgende keer!


4 reacties:

patricia zei

Dat ziet er heel leuk uit!

Marian zei

Leuk...jullie schieten allemaal zo lekker op...een waterval hals doet het altijd goed, geeft een shirt net iets mee...het onderste is inderdaaad niet verkeerd, het is eigenlijk een heel leuk printje als je goed kijkt....

Firewoman zei

Leuk shirt, ik vind de blauwe versie wel mooier uitkomen dan de andere. Maar ach, het zijn weer twee lapjes minder in de kast en twee shirts erbij die je veel kunt dragen met het huidige weer. Geniet er lekker van!

Jos zei

Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje om te maken....