Pages

6 april 2015

Kleding maken met een Plan


Ik ben al een tijdje van plan om Kleding te gaan maken met een Plan. En dan is het woord Plan bewust met een hoofdletter geschreven want zo vaak koop ik lappen stof omdat ik ze mooi vind en nog niet weet wat ik er van wil maken.

En als je dan je hele stapel zo eens doorkijkt dan kom je er achter dat de stoffen ook niet bij elkaar passen zodat je allemaal losse kledingstukken in je kast hebt liggen.

Dat is dus niet echt handig en daarom is het tijd om het roer om te gooien.

Het is de bedoeling dat je een aantal kledingstukken maakt die onderling te combineren zijn. Bijvoorbeeld een broek waarop je twee verschillende shirts op kunt dragen. En die shirts passen dan ook weer bij een rokje. Denk daarbij nog een vestje dat overal bij past en je eerste (mini)garderobe van kleding maken met een Plan is klaar. En dan kun je het verder gaan uitbreiden.

Het klinkt heel logisch en het lijkt heel gemakkelijk maar in de praktijk blijkt het niet zo handig als je net als ik verliefd wordt op een stofje en dan niet gewend bent om er verder over na te denken.

Het mooiste zou zijn als je precies weet wat je er van gaat maken en welk patroon je gaat gebruiken.
Maar dat werkt niet bij mij heb ik ervaren, dan loop ik vast en kan ik niet meer kiezen. En ik viel weer in mijn valkuil van stofjes kopen zonder Plan.

Daarom was ik al heel tevreden dat het me deze keer gelukt is om een aantal stoffen te kopen die ik mooi vind en onderling te combineren zijn met elkaar.
Wat ik er van ga maken weet ik nog niet, dat moet nog even borrelen, maar er zit stof bij voor een broek, een rok en shirts dus dat moet een mini-garderobe kunnen worden.

Dus eerst maar eens van elke stofje een stukje op mijn prikbord prikken en dan eens bedenken welke patroon erbij past. Ik heb ruim voldoende gekocht dus dat moet geen probleem worden.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

Dorothé zei

Als ik wat koop dan heb ik er altijd een plan mee, dus jouw probleem heb ik niet zo. Ik heb wel de stoffen die ik al had of heb gekregen op kleur en materiaal in de kast liggen en dat helpt me wel om er een bestemming voor te vinden. Ik koop eigenlijk ook alleen maar stof waar ik direct iets van ga maken. Alleen maak ik momenteel nog niet zoveel.

Succes met je plan.

Groetjes,

Dorothé

Firewoman zei

Oh, wat een goed plan. Ik koop stof als ik er een idee voor in mijn hoofd heb. Maar zelfs dan kan het een hele tijd blijven liggen. Soms is het ook moeilijk om de schaar erin te zetten. Veel succes met je plan en ik kijk uit naar de eerste kledingstukken van deze lappen.

Neeltje

Ria Vos-Tiemissen zei

Hai hai,

Met veel bewondering lees ik je blog. Mooi hoe je zelf je lingerie maakt. Dat zou ik graag willen leren.
Omdat je zo'n leuke blog heb heb ik je genomineerd voor een Liebster award. Meer info vind je op mijn blog.

xxx Ria