Pages

11 april 2015

Nog meer bloemen maar wel met een uitdaging


Nadat ik het vorige setje had gemaakt ging ik meteen door met het volgende setje. Het stofje is doorzichtig met daarin een bloemenmotief verwerkt. Het lag al een paar jaar in mijn kast. Ooit op de markt gekocht voor 2,50 per meter.




Ook weer een stofje dat eigenlijk niets meer nodig heeft. Ik heb het glad gespannen op cups en het achterpand heb ik met witte powernet gevoerd waardoor de bloemen nog beter uitkomen.


Maar het maken moet niet te saai worden en ik was daarom op zoek naar een uitdaging. Om de een of andere reden vond ik dat bij dit setje wel een boxer-short hoorde.

En dat werd dan meteen de uitdaging want dat patroon moest nog getekend worden. Natuurlijk weer volgens de methode van Bella Hendriks.  In haar boeken beschrijft ze twee verschillende modellen. Een algemeen en een voor grote maten. Ik heb nu eerst de algemene getekend en  dat is helemaal goed gegaan want hij past!  Het andere model teken ik een volgende keer, gewoon om te zien wat het verschil is in draagcomfort.

Het volgende setje zal nog meer een uitdaging worden want ik doe mee met de Ontwerp Swap van ons forum. De voorbeeldfoto is gekozen nu nog het ontwerp uitwerken en maken.

Tot de volgende keer!



6 reacties:

Dorothé zei

Ik ben heel benieuwd naar het verschil. Ziet er mooi uit.

Groetjes,

Dorothé

Gondalien zei

Alweer een mooi setje dat past bij het heerlijke lenteweer. Fijn dat de boxer meteen goed zit.

Alice zei

Leuk! Je bent echt al in de lentemood.

Firewoman zei

Mooi stofje. Heb je de boxershort gevoerd? Je schrijft immers dat het stofje doorschijnend is. Draagt dat lekker?

Het is een fleurig / lenteachtig setje zo. Op naar de volgende?

Neeltje

simoneannemone zei

De boxer is niet gevoerd. Stof is stevig genoeg en ook weer niet zo doorschijnend dat het niet draagbaar is :-)

corina zei

Het is een mooi setje geworden, echt een lente setje.
Fijn dat de boxer gelijk goed zit, ziet er goed uit.

Corina