Pages

5 april 2015

Tijd voor een hamsterstop?


Het is weer zo'n periode waarbij ik heel veel koop en (te) weinig maak.
Ben weer aan het hamsteren geweest en mijn kasten puilen uit met stoffen, kantjes en patronen.



Maar deze kantjes waren toch te leuk om te laten liggen?
Daar kun je weer heel veel leuke dingen van maken.



En deze lappen stof? Gekocht met de gedachte van Kleding Maken Met Een Plan in mijn hoofd? (daar zal ik een volgende keer meer over vertellen, anders dwaal ik teveel af).

En dan heb ik het nog niet over de filmpjes van Craftsy (Beverly Johnson heeft nu ook deel 2 van het lingeriemaken) en de online-patronen die je zo gemakkelijk kunt bestellen.

Sinds begin dit jaar houd ik een overzicht bij van wat ik allemaal maak (gerekend in meters stof) en wat ik allemaal koop. En zowel voor het lingerie- als kledingmaken zijn de verhoudingen weer helemaal scheef getrokken. Er komt veel meer binnen dan dat er gemaakt wordt.

Maar nu is het toch genoeg geweest! Ik las vanaf nu een hamsterstop in!
Een tijdje niets meer kopen (behalve het garen) en eerst eens meters gaan maken en materialen verwerken.

Dit is niet mijn eerste hamsterstop. Trouwe lezeressen weten dat ik dit mezelf in de laatste jaren vaker heb opgelegd (en denken misschien wel "daar gaat ze weer" ).

Maar mijn kasten zijn vol, er kan eigenlijk niets meer bij en het overzicht raak ik kwijt. Dus het is gewoon hard nodig.

Wordt dus vervolgd.

Tot de volgende keer!

1 reacties:

Firewoman zei

Succes met de hamsterstop. Ook ik probeer de kast wat leger te krijgen. Dat valt niet mee, met al het moois dat te koop is.