Pages

13 mei 2015

Inspiratie......


In al die jaren dat ik lingerie maak heb ik al heel veel foto's verzameld om ooit te gebruiken als inspiratie. Alleen dat woordje "ooit" is wel een heel wijd begrip want vaak komt het er niet van.
En mijn lijstje wordt maar langer en langer.

Ik sla foto's op in een bestand op mijn computer en dan is er ook nog Pinterest.
In mijn kamer heb ik een memo-bord hangen waar ik foto's op hang in de hoop dat dat helpt om er mee aan de slag te gaan.

Zo ook deze foto, die er alweer een hele tijd hing. Ik was er vorig jaar al aan begonnen maar toen kwamen er andere dingen tussen en verdween het in een van de mandjes.

Regelmatig kom je het dan tegen en dan denk je van "o ja" en gaat weer met iets anders verder, totdat ik besloot om toch eerst deze maar eens af te maken. Het gevoel erbij was weer terug zullen we maar zeggen.



Een tijdje geleden heb ik ook de tweede Class van Beverly Johnson gekocht en daar laat ze onder andere  zien hoe ze een "Gothic Arch" maakt. Hierbij verhoog je simpel gezegd onder het middenvoor. Dit schijnt prettiger te zitten als je wat voller bent (zoals ik) en ik vond het de moeite waard om eens uit te proberen.

Het elastiek verwerk je dan kruislings en dat ziet er dan zo uit.

Ik heb nog even getwijfeld of ik er wel of geen comfort-bh van zou maken. Maar die zitten gewoon veel fijner bij mijn vervelende schouders en ben daarom toch maar van het ontwerp afgeweken.

Het ziet er dan wel wat degelijker uit dan het voorbeeld maar comfort gaat dan toch voor ontwerp.
En daarbij heb ik ook niet het blonde haar van de dame en over de rest zullen we het maar helemaal niet hebben. Dus helemaal gelijk aan de foto gaat toch nevernooitniet lukken.


De slip is de standaard-slip geworden met de laatste stukjes kant die ik over had.  Van de beige had ik nog 7 centimeter over en van de andere niet veel meer.
Gewoon een degelijke slip die prettig draagt en niet aftekent onder de zomerkleding die ik toch hoop snel te kunnen dragen als het eens echt zomer gaat worden.


Voor het doorstikken van het kant heb ik de losse boventransportvoet gebruikt, Het blijft wennen dat het voetje wat breder is dan normaal maar het werkt wel heel prettig met dit soort materialen.

Naaitechnisch ben ik niet helemaal tevreden. Dat kan beter maar mijn handen werkte niet echt helemaal mee. En omdat ik het ontwerp tussentijds aanpaste naar een comfort-bh is de afwerking daar ook niet helemaal netjes omdat ik nu het elastiek in twee delen heb aangezet. Dan krijg je "losse eindjes"  en dat is minder mooi dan dat het in een keer is aangezet.

En uiteindelijk vind ik het ontwerp wel leuk maar nou niet echt dat ik zeg dat dit hoort bij mijn mooiste werkstukken.  Het is gewoon een leuk setje geworden dat draagbaar is. Maar daar gaat het uiteindelijk ook om.

Tot de volgende keer!

9 reacties:

Ana zei

This technique looks interesting. I should search your pinterest lingerie inspiration board :p I wish you could write your blog posts in English as well :) Beautiful bra, by the way. Double lace is also a great idea.

Gondalien zei

Dit is een heel mooi setje. het gebruik van twee kleuren kant vind ik bijzonder en heel geslaagd, wie weet ga ik dit ook nog eens proberen.

Diana Nuland van zei

Mooie set geworden, heerlijk om zoveel inspiratie te kunnen vinden. :D (ik word er zelf af en toe een beetje rusteloos van...ik denk dat jij dat ook wel herkent)

monique van vliet zei

Je hebt een prachtig setje gemaakt Saskia. En tijdloos mooi. Maar goed dat je het plaatje hebt bewaard.
groetjes, Monique van Vliet

Firewoman zei

Mooie BH. Dan heeft je mood board dit keer gewerkt! En hoe zit de aangepaste middenvoor?

Neeltje

simoneannemone zei

@Ana:
This is my board on Pinterest

https://www.pinterest.com/simoneannemone/lingerie-ideeen/

corina zei

Heel mooi geworden en hij lijkt echt op het plaatje zelfs de kleuren komen overeen.
Zelfs de slip lijkt op die van het voorbeeld.

Ben heel benieuwd hoe het zit je middenvoor.

Hoop dat ie ook heel lekker zal dragen en je er veel plezier van zal hebben.

Corina

Handige Handjes zei

Ik vind je setje zeker wel geslaagd! Als je je laat inspireren hoeft het er nog niet 100% hetzelfde uit te zien. En die twee kleuren kant met de donkere lycra vind ik heel verfrissend en zeker niet alledaags ....nu inspireer jij mij weer ;).

Marian zei

Ik vind het ook zeer zeker een geslaagd setje...en heb nu de neiging om dit ook te willen doen.":) Waar jij last van hebt, (al die inspiratie en ooit willen doen/maken), wees gerust, daar hebben er meer last van. Maar jij bent nu al een stap verder dan wij...je hebt er eentje gemaakt, die nog eens goed gelukt is ook..hij doet me denken aan "Engelse drop"