Pages

3 juni 2015

Kleding-labels met de Cameo



Toen ik de Cameo anderhalve week geleden kocht had ik al meteen het idee om er kleding-labels mee te maken. Daarvoor had ik een vel creme-kleurige flex erbij gekocht met het idee om er een donkere ondergrond bij te kiezen.

Er zijn zoveel verschillende lettertypes dat ik maar meteen 3 verschillende heb gemaakt.


De namen ontwerp je in het programma Silhouette Studio dat bij de Cameo hoort.
De Cameo snijdt de letters uit in flex dat je in heel veel verschillende kleuren kunt kopen.

Daarna trek je het overtollige eraf zodat je alleen de namen nog over hebt. (het is een soort sticker)

Voor de label zelf heb ik een mooie soepele keper-band gekozen. De letters/printjes leg je op het keperband.  Wat ruimte ertussen zodat je later een klein stukje naar binnen kunt vouwen om de label mooi af te werken.


Daarna met een strijkijzer flink aandrukken zodat de lijmlaag van de Flex kan smelten en zich vasthechten aan de ondergrond.
Ik leg er een stukje bakpapier er tussen maar je kunt ook een theedoek gebruiken.



Daarna haal je de velletjes er heel voorzichtig af en dan wordt het al bijna een labeltje.
Aan beide zijden vouw ik het band naar binnen en strijk het zodat het blijft zitten.



En dan heb je leuke zelfgemaakte labeltjes voor je kleding.
Ik vind ze mooier en zachter dan de labels die ik eerder gemaakt heb van transfer-papier.

Voor de lingerie zijn ze groot, daar wil ik nog kleinere voor maken.

Ondertussen heb ik ook al de wasmanden waarin de was gesorteerd wordt voorzien van stickers en ook multomappen zijn niet veilig voor mijn cameo-ontwerpen.



Maar het wordt ook eens tijd dat ik weer achter de naaimachine ga zitten en iets ga maken waar die labeltjes aan vastgemaakt kunnen worden.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

Miranda Gotink zei

ha ja heel herkenbaar hoor ,mijn naaiwerk blijft ook liggen nu ben ook met de cameo bezig ,maar je naamlabels zijn mooi hoor

de DIY Diva zei

Leuke labels! Ik twijfel nog even verder of ik niet toch ook een Cameo ga kopen... Wil namelijk ook diverse mooie labels gaan maken voor de mappen op mijn opgeruimde zolder.

Diana Nuland van zei

Wat een leuke hobby heb je erbij.
Het wordt wel erg verleidelijk om er ook een te bestellen..:D