Pages

7 juni 2015

Kussenslopen


Alweer zo'n 23 jaar geleden heb ik kussenslopen gemaakt van satijn omdat ik me had laten vertellen dat dat beter was voor je haar.  En omdat ik toen na een operatie 2 maanden (bijna) alleen maar kon liggen had ik er een aantal gemaakt.

Na al die jaren waren ze toch wel echt door en door versleten en werd het toch echt tijd om nieuwe te maken. Want ik moet nog regelmatig rusten op een dag en wil mijn haren toch wel een beetje gezond houden. Want ik denk nog steeds dat het wel helpt

Ik was er al eerder aan begonnen maar kreeg geen mooi borduurtje met de borduurmachine en toen heb ik de stof maar weer aan de kant gelegd.

Maar de Cameo was natuurlijk wel de stimulans om eindelijk die kussen-slopen maar eens te maken. En als je er eenmaal aan begint dan is het natuurlijk geen werk.

Het zoeken naar leuke teksten, het verwerken in het computerprogramma en het snijden kost veel meer tijd dan het in elkaar stikken van de slopen zelf.

Daarna ze er op gestreken met de strijkbout en de eerste 4 slopen zijn klaar.
Ben benieuwd hoe ze zich in de was houden en of deze nu ook 23 jaar mee gaan.

Op de Bernina-blog heb ik ook nog een stukje geschreven over het werken met satijn en het boventransportvoetje. Als je het leuk vindt om dat te lezen klik dan hier.

Tot de volgende keer!