Pages

11 juli 2015

Aan het tekenen


Ik zat de laatste weken een beetje in een creatief dipje. Het wilde allemaal niet zoals ik wilde dat het ging en de puf is er dan ook niet om veel achter de naaimachine te zitten.

En die enkele keer dat ik er dan achter ging zitten dan ging het mis en kon ik alles weer uithalen. En dat stimuleert nu ook niet echt om iets te gaan doen.

Dus het bleef veelal bij kletsen over lingerie- en kledingmaken in de groepen op Facebook.

Maar mezelf maar eens streng toegesproken en van de week toch maar eens aan de slag gegaan.
En dat heeft geholpen want de bh die al een tijdje lag te liggen is nu af, ik moet er nog een slip bij maken en dan zien jullie de foto wel op deze blog verschijnen.

Maar ik was toch ook weer op zoek naar de uitdaging en ben daarom maar eens aan het tekenen gegaan. De manier van Bella Hendriks is nu mijn favoriet maar ik wilde toch weer eens verder met een andere methode. Er staan genoeg boeken in de kast waar ik nog iets mee wil doen.

Deze keer ga ik volgens de methode van Beverly Johnson tekenen. Ik heb eerst de stappen in het Nederlands vertaald en in een Word-bestandje gezet. En ik merk dat dat gemakkelijker gaat dan meteen vanuit het boek werken.

Het plan is om er een bh zonder voorgevormde cups te gaan maken. Toch weer eens uit mijn 'comfortzone" zoals ze dat tegenwoordig noemen. Misschien dat dat helpt om goed uit mijn creatieve dip te komen.

Voor de Berninablog heb ik nog een stukje geschreven over het maken van een strijkkussen. Hier kun je er meer over lezen.

Dan ga ik ondertussen verder met het tekenen.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

Firewoman zei

Ben benieuwd naar je tekening en hoe dit patroon zich vergelijkt met je andere patronen. Succes met tekenen.

Groet Neeltje

Dorothé zei

Hi Saskia,

Wat handig om zelf te maken dat strijkkussen. Ik had een echt perskussen geërfd maar op een gegeven moment wordt dat toch te vies. Dit is een goedkopere oplossing die je op een gegeven moment ook weer kunt vervangen.

Groetjes,

Dorothé