Pages

22 juli 2015

Elektrische schaar



Al jaren gebruik ik voor het knippen van stoffen mijn reumaschaar maar mijn handen worden slechter en ook met deze schaar werd het steeds moeilijker om te knippen.

Ik had al vaker gelezen over een elektrische schaar en ook in onze FB-groep Zelfkledingmaken waren er enthousiaste verhalen.

Maar een elektrische schaar is toch wel een flinke uitgave en ik was er nog over aan het nadenken toen we deze schaar tegen kwamen. Nog geen 20 euro, dus dat was te overzien en mooi om eens uit te proberen of het iets voor me is.

En het was even wennen om er mee te werken (hij knipt snel) maar het werkt wel heel goed.
Gewone stof en tricot knipt hij moeiteloos. Hij gaat er heel soepel doorheen en ook het maken van de bochten gaat (naar enige oefening) perfect.

En de nadelen? Hij maakt best wel wat geluid en dat kan lastig zijn als je in de vroege ochtenduren wilt gaan knippen. En deze is niet op snelheid instelbaar. Nu heb ik nog geen elektrische schaar gevonden die dat wel is maar het zou handig zijn bij de wat moeilijker hoekjes.
De schaar trilt wat tijdens het knippen maar dat went en komt misschien ook omdat het een goedkope uitvoering is.

Lycra heb ik er nog niet mee geknipt, dat moet ik nog uitproberen.

Ik ben blij met deze elektrische schaar waardoor ik mijn handen weer wat meer kan ontlasten.

2 reacties:

Bets zei

Hoi Saskia mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

simoneannemone zei

Online kun je hem hier kopen Bets:

http://www.allesoverwonen.tv/webshop/in-en-om-het-huis/elektrische-schaar-3-6v-li-ion/