Pages

24 juli 2015

Elke Maand Een Kledingstuk; My Image patroon



Vorige week kon je via het blad My Image het patroon Jet gratis downloaden. Dit is een patroon van een overslagjurk met rimpels aan de zijkant in de maat 36 tot en met 52.



Ik heb hier wel een paar bladen van My Image liggen maar volgens mij er nog nooit iets uit gemaakt. ( zoals er hier wel meer ligt vandaar ook het project Elke Maand Een Kledingstuk).

Het is een pdf-patroon dat je uit moet printen. En het voordeel van dit patroon is dat de patroondelen over elkaar heen zijn getekend waardoor je niet zoveel A-4-tjes hebt om aan elkaar te plakken.
Daarna neem je het over op patroonpapier. Iets meer werk maar als je net zoals ik het patroon aan moet passen dan maakt dat niet uit.

Voor de onderkant van de jurk heb ik een andere maat nodig dan voor het bovenstuk. Vanaf net onder de borstomvang teken ik het patroon dan naar de grotere maat zodat het bij mijn heupen ook past.




En voor mij heeft dit patroon de juiste maten want hij zit helemaal goed.
Ook naaitechnisch ben ik deze keer wel tevreden. Hij zit gewoon netjes in elkaar.
Het coveren van de zoom ging ook in een keer goed. Het was echt een "feel good" project waardoor je weer weet waarom het zelf maken van kleding zo leuk is.

Het enige wat ik een volgende keer zal aanpassen is de lengte van de jurk. Maar dat heeft vooral met de rolstoel te maken. Hij valt nu net boven de knie en dat is als je zit net een onhandige lengte.

Maar ik denk dat jullie deze jurk binnenkort nog wel een keer in een ander versie tegen gaan komen.

Dit was de bijdrage voor juli 2015 voor Elke Maand Een Kledingstuk. Die van juni ligt al een hele tijd geknipt te wachten.
Het wordt toch eens tijd dat ik die in elkaar ga zetten. Dan ben ik weer bij voor dit jaar.

Tot de volgende keer!

Wil je meer weten over ons project "elke maand een kledingstuk" kijk dan op onze Facebookgroep Zelfkledingmaken

3 reacties:

Jos zei

Leuke jurk, deze staat ook nog op mijn verlanglijsje!

corina zei

Leuke jurk is het geworden, mooi stofje heb je ervoor gebruikt.
Ben benieuwd naar de volgende jurk en je ander project.

Corina.

Alice zei

Mooi model heb je gekozen voor de jurk. De plooien vallen waarschijnlijk op de strategische plaatsen waar je deze ook graag zou willen hebben om eea wat beter te flatteren. Het uitprinten van patronen vind ik zelf omslachtig en laat het daardoor bij dit soort patronen en kies iets anders. Goed dat je nog elke maand het kledingstuk afgewerkt krijgt!