Pages

20 juli 2015

Opnieuw beginnen.......


Ik las ergens dat de bh-maat van een vrouw gemiddeld in haar leven 6 maal veranderd.

Tijd dus om ook eens kritisch naar de pasvorm van mijn bh te kijken. En hoewel ze lekker zitten vind ik ze wat pasvorm betreft op het randje zitten. Op het eerste oog zit het goed maar ik ben niet gauw tevreden.

Met een grotere voorgevormde cup en een andere maat beugel ben ik gaan tekenen. Nog wel via de methode van Bella Hendriks want dat is vertrouwd en ik wilde het mezelf niet te moeilijk maken.

Met de beugels was ik al een tijdje aan het zoeken. In de laatste bh's gebruikte ik een maat groter (lees bredere) maar eigenlijk waren die weer te breed. Het verschil tussen de opeenvolgende maten serie is best wel groot vind ik.

Daarom ben ik nu overgestapt naar de beugels van Kantje Boord. Net zo breed als de beugels die ik voorheen gebruikte maar wat hoger aan de kant van de oksel.

En het is weer gelukt! De voorgevormde cups geven net wat meer diepte en door de hogere beugel kan ik het achterpand ook iets hoger optekenen wat ook weer erg prettig zit.

Er zijn nog wat kleine puntjes die ik bij de volgende  bh wil verbeteren.
Normaal gesproken neem ik onder beugel bij het pand ook een coupenaadje weg en dat had ik deze keer niet gedaan. Ik dacht dat dat niet meer nodig was. Maar bij de volgende komt dat coupe-naadje weer terug want dan sluit hij nog beter aan.


Naai-technisch kan het allemaal wat netter. Daar ben ik wat minder tevreden over. Maar dat komt de volgende keer wel weer goed.
Alleen maar zwart en kant vond ik een beetje saai dus ik heb er ook nog wat hotfixsteentjes op geplakt.

Ik heb er nog een boxer bij gemaakt (ook zelf getekend) met daaronder een rand  van kant. Deze ga ik onder mijn rokjes dragen. Dat is comfortabeler voor mijn benen.

Door de andere beugel moet ik wel weer opnieuw beginnen met de tekening van Beverly Johnson. Maar dat is niet erg. Van het herhalen leer je alleen maar.

Tot de volgende keer!