Pages

17 augustus 2015

Tailors clapper



Op het wereldwijdeweb kom je veel handigheidjes tegen die het kleding maken net wat gemakkelijker maken.

Zo kwam ik (via een lingeriemaatje) een zogenaamde tailors clapper tegen. Een handig ding om als je een naad of zoom strijkt deze extra aan te drukken zodat hij nog mooier blijft zitten.
Voordeel daarvan is ook dat je minder tot geen spelden hoeft te gebruiken wat weer prettiger is voor die vervelende handen van me.

In Nederland kon ik ze nergens vinden en bestellen in het buitenland was nogal prijzig met de verzendkosten.

Maar ik heb een hele handige vader die er eentje voor me heeft gemaakt. Met een handig handvat om de tailors clapper vast te houden.

En wil je weten hoe zo'n tailors clapper nu precies werkt dan kun je dat onder andere hier in dit filmpje zien.

Ondertussen is Nientje uit logeren geweest voor een onderhoudsbeurt dus is ze klaar voor de komende herfstcollectie.

Met het weer buiten is het niet zo moeilijk om in de juiste stemming te komen.

Tot de volgende keer!


2 reacties:

Alice zei

Wat een handig hebbedingetje heb je weer gevonden en die handige vader: leen je die wel eens uit? :-) Ik moest wel even het filmpje bekijken voor het exacte gebruik, maar toen ik dat zag sprak het apparaatje eigenlijk al wel voor zichzelf.

Diana Nuland van zei

Goede tip Saskia, ik zal onze pap ook eens lief aankijken. :)Lijkt me hartstikke handig.