Pages

29 september 2015

Elke maand een kledingstuk September


Als ik van A naar B ga met de rolstoel dan is het niet altijd handig om je winterjas aan te hebben. Want zo'n dikke jas zit niet altijd handig en ook het uittrekken als je in de stoel zit is niet zomaar gedaan.

Ik was al een hele tijd op weg om een poncho te maken voor deze momenten en het heeft even geduurd voordat ik er aan begon maar hij is nu toch ruim voor de winter af.

Omdat ik eerst wilde uitproberen of het wel iets voor mij was heb ik een fleece-lap uit de kast gehaald (en die komt weer uit de voorraad van mijn moeder).
Ik dacht eerst dat het een heel degelijk geval zou worden met deze stof maar ik vind het eigenlijk wel leuk geworden.  Als ik er nog een zou maken dan zou ik voor een fleurig stofje kiezen maar deze ga ik zeker dragen.



Het patroon komt uit de Knipmode van februari 2012. Hier hebben ze hem van een gebreide stof gemaakt. Ook mooi maar niet zo warm lijkt mij als mijn fleece-geval.

En dit is dan echt een goed voorbeeld van Elke Maand Een Kledingstuk geworden want ik heb nu weer een blad erbij waarvan de raderbladen losgehaald zijn. Maar er liggen nog (te) veel bladen waarvan ze nog vast zitten dus ik kan nog wel even vooruit.

O ja, op de Berninablog kun je binnenkort  lezen hoe ik de knoopsgaten gemaakt heb.

Tot de volgende keer!

6 reacties:

Jos zei

Mooi! Handiger dan een jas en makkelijk om zo even aan te schieten ook als je even kort naar buiten moet.

de DIY Diva zei

Ja, mooi! Helemaal niet degelijk of zo.

Gondalien zei

Ik vind hem ook heel mooi, de kleuren zijn lekker fris. Heb zelf een omslagdoek gebreid die ik ook vaak gebruik om vlug even naar buiten te gaan of om s'avonds lekker in weg te kruipen, super handig dus zo'n poncho.

Dorothé zei

Ziet er super uit en ik ga op die andere blog kijken, maar die kan ik niet volgen, dus ik hoop dat ik het niet vergeet.

Groetjes,

Dorothé

Firewoman zei

Ja een cape is inderdaad erg handig. Jouw exemplaar ziet er goed uit en fijn dat hij bevalt

Groet Neeltje

corina zei

Ik vind het een mooie cape geworden, hou wel van dit soort stofjes.
Hier ga je vast veel plezier van hebben.

Corina