Pages

10 oktober 2015

31 dagen oktober 31 dagen een bericht dag 10


En dit is weer een variatie op de A-lijn tuniek die ik vorige week liet zien.



De inspiratie komt van deze foto die ik al een hele tijd op mijn prikbord had hangen.

Ik heb eerst advies gevraagd bij de dames van de Zelfkledingmaken patroontekenen op  Facebook want ik wist niet precies hoe ik de kraag moest tekenen

.
Eerst heb ik het voorpand volledig overgenomen. De hals heb ik 1 centimeter verhoogd zodat hij niet te laag kwam te zitten. Daarna heb ik de kraag er in getekend


Deze heb ik overgenomen en daarna ingeknipt en deze weer uitgelegd (sorry, vergeten om daar een foto van te maken). En dan krijg je een ronde kraag.



De stof die ik hiervoor gebruikt heb is een hele lichte soepelvallende tricot.en daar kwam ik mee in de problemen want de hals "zakte uit" (geen idee of je het zo noemt) waardoor hij veel te wijd werd. Dat kun je op deze foto zien.

Maar daarvoor kon ik weer terecht bij de dames van de Zelfkledingmaken groep. En ik heb het opgelost door een heel klein tunneltje te maken en daar doorheen koord-elastiek te trekken.

Gevaar daarbij is dat het al gauw een "zwarte pieten- kraag" wordt maar dat is het nu net niet.

De zomen en de kraag heb ik afgewerkt met een rolzoompje met de lockmachine.

Ik vind de kraag leuk geworden maar het is nog net niet hezelfde als het voorbeeld geworden. Dus ik ga nog een keer op herhaling. Maar deze zal ik zeker vaak dragen.

31 dagen oktober 31 dagen een bericht
Dit was dag 10




2 reacties:

Jos zei

Leuk om zo te puzzelen!

corina zei

Hij is nog niet zoals je wil maar deze is al wel heel erg geslaagd hoor.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Veel plezier met puzzelen.

Corina