Pages

16 oktober 2015

31 dagen oktober 31 dagen een bericht dag 16


Ik ben best wel een eigenwijze naaister en doe het vaak op mijn eigen manier. Soms werkt het soms loop ik vast.

Over het algemeen kan ik heel goed begrijpend lezen maar de werkbeschrijvingen van de diverse bladen kan ik toch vaak niet zo goed volgen. Een van de redenen om het op mijn eigen manier te doen.

Maar ik zag bijvoorbeeld ook heel lang niet het nut in van het gebruik van de strijkijzer bij het kleding maken. Nou heb ik zowiezo een hekel aan strijken in het algemeen dus dat zal ook wel meegespeeld hebben.

In de kledinggroep wordt zo vaak het geroepen hoe belangrijk het is dat je de naden goed uitstrijkt dat ik het ook maar ben gaan doen en ik moet zeggen dat ze gewoon gelijk hebben.
En ik ben dan ook helemaal om. Ik heb zelfs perskussens gemaakt die het strijken nog gemakkelijker maken.  Hier kun je er meer over lezen.

En als ik eerlijk ben voel ik me net een echte naaister als ik die naden aan het strijken ben.

31 dagen oktober 31 dagen een bericht
Dit was dag 16

2 reacties:

Gondalien zei

Wat goed dat je je strijkijzer voortaan gebruikt tijdens het naaien. Kledingstukken worden echt mooier. En strijken op zich is echt vreselijk, ook ik doe dit liever niet.

Dorothé zei

De strijkbout is mijn vriendin bij het naaien zeg ik altijd.

Groetjes,

Dorothé