Pages

26 oktober 2015

31 dagen oktober 31 dagen een bericht dag 26


En dit is mijn bijdrage voor Elke Maand Een Kledingstuk Oktober.

Hij was al een tijdje klaar en moest alleen nog worden afgewerkt (draadjes en zo) maar dat kwam er maar niet van.

Het patroon is rok nummer 11 uit de Knipmode van Oktober 2015.

Sinds september heeft de Knipmode alle patronen in de maten 34 tot en met maat 54. Ik blijf het een beetje raar vinden dat je met één patroon een zo'n grote matenrange kunt maken (geldt ook voor andere bladen). Niet alleen is een patroon bij grote maten technisch gezien anders maar ook wat bij een maat 38 heel leuk staat flatteert vaak niet echt bij een maat 48 (en andersom!).

Probleem is ook dat Knipmode de modellen niet in de grote maten laat zien zodat je moeilijker een beeld krijgt of iets bij een grotere maat staat of niet. Ze hebben beloofd dat ze dat zullen veranderen dus dat wachten we nog maar even af.

De originele versie van dit patroon vond ik te kort voor mij en ik heb het patroon met 15 centimeter verlengd. Als je heel goed kijkt op de foto zie je dat ik 3 zwarte knopen er op gezet.
En natuurlijk weer geoefend in het maken van Knoopsgaten

Ik ben tevreden over dit rokje. Leuk met een trui die nog in de maak is, of zo'n lekker warm vest komende winter.

31 dagen oktober, 31 dagen een bericht
Dit was dag 26