Pages

11 oktober 2015

31 dagen oktober 31 dagen een bericht dag 11


Vorige week schreef ik dat ik geen classes van Craftsy meer zou kopen en ik probeer me er echt aan te houden hoewel ik er toch weer een paar leuke voorbij heb zien komen. Maar ik ben sterk!

Deze had ik al eerder gekocht en de reden daarvoor was dat je in deze les veel leert over de technieken van het lingerie maken.


Wij noemen een bh met slip ook lingerie maar in het buitenland bedoelen ze daar een slipdress, hempjes en dat soort kledingstukken mee.

Het interessante van deze class vind ik dat ze laten zien hoe je verschillende soorten naden kunt maken maar ook hoe je kant verwerkt. En zo komen er nog meer handige tips voorbij.




Je krijgt er dit patroon gratis bij en ik heb patroon D gebruikt voor het proefmodel.
Misschien herkennen jullie nog het stofje van de comfort-bh die ik vorige maand gemaakt heb en van het kantje maakte ik al eerder een bh volgens de methode van Beverly Johnson.

Ik heb nog niet alle technieken op dezelfde manier uitgevoerd als uitgelegd werd. Ik wilde eerst een goed patroon hebben en heb hem daarom op mijn eigen manier in elkaar gezet.

Achter het kant zit geen versteviging maar is doorzichtig; geeft het net wat extra's zullen we maar zeggen. De cups heb ik wat aan moeten passen omdat deze in het origineel weinig diepte hebben.

Het plan is nu om er nu nog eentje te maken van satijn met kant en dan deze helemaal in elkaar te zetten zoals het uitgelegd wordt.

Zet het gewoon weer op mijn lijstje erbij.

31 dagen oktober 31 dagen een bericht
Dit was dag 11

1 reacties:

corina zei

Ik vind hem in elk geval heel erg mooi geworden.
Ben benieuwd naar het vervolg ervan.

Corina