Pages

8 november 2015

En de Cameo snijdt maar door


Het blijft zo leuk om met de Cameo te spelen, deze week heb ik weer een aantal technieken uitgeprobeerd.

Sinterklaas is onderweg vanuit Spanje en daarom dit theelichtje gemaakt. Probleem was dat het theelichtje tabs toeloopt en daardoor moest ik smokkelen bij de hoeken. Het vinyl is daar nu ingeknipt en over elkaar heen geplakt. Iets minder mooi maar wel weer wat geleerd.

Theelichtje is van de Action en het bestand komt uit een van de FB groepen


En nog eentje gemaakt voor mijn nichtje. Geoefend met het werken met verschillende kleuren. Elk plaatje heeft een zwarte ondergrond waarover je de verschillende kleurtjes plakt.
Aan de andere kant staat een mijter in verschillende kleurtjes. Moet nog wel oefenen, de vervelende motoriek van mijn handen is niet handig hierbij heb ik al gemerkt.

Ook dit bestand komt uit een van de FB groepen.


En ik ben ook al in de Kerst stemming. Dit huisje heb ik uitgesneden uit karton en daarna de kozijnen er op geplakt. Een sneeuwmat als ondergrond en daar de kerstbomen op gezet en als versiersel wat kerstballen.
Ik wil nog wel iets met het dak doen want dat vind ik een beetje kaal zo.

Materialen zijn weer allemaal van de Action en het snijbestand komt ergens van het wereldwijdeweb.
Ik heb het bestand vergroot want het formaat moest wel bij de bomen passen.


Dit is een hoedendoos op Barbie-formaat zodat de dames hun hoed veilig kunnen vervoeren.

Het  bestand komt uit de Silhoutte Store en dat heb ik juist verkleind tot 70% zodat het het juiste formaat heeft.

Daarna kwam het betere plakwerk en heb ik het versierd met kant en hotfix en er bovenop nog wat bloemetjes.


Dit is hetzelfde bestand maar dan met een ander soort karton.

En ik heb gemerkt dat het echt verschil maakt welk karton je gebruikt. Voor deze groene hoedendoos heb ik een karton met een laagje gebruikt en dat vouwt veel mooier dan de paarse versie dat van gewoon dik karton is gemaakt.

Ik ben weer lekker bezig geweest, nooit gedacht dat ik het ook leuk zou vinden om zo af en toe met papier te werken. Had juist gedacht dat ik veel met flox en flex zou doen (op stof strijken) maar dat doe ik nog maar heel weinig. Maar dat komt ook nog wel.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

Gondalien zei

Ziet er leuk uit, vooral het huisje vind ik erg sfeervol. Ik ben wel benieuwd naar creaties van flex en flock. Heb er namelijk ook aan gedacht om op die manier mijn kleding nog persoonlijker te maken. Ik heb voor een leuk prijsje een borduurmodule aangeschaft.

Marian zei

Wat een leuke hobby...die hoedendoosjes voor barbie zijn echt gaaf....
Er zit zeker veel verschil,in karton, dat weet ik nog van het boekbinden en kartonnage...