Pages

1 december 2015

Elke maand een Kledingstuk november


Wat vliegt de tijd toch snel voorbij, het is alweer december.
Het was even stil op deze blog, niet dat ik niets creatiefs aan het doen was maar ik was vooral met mijn Barbies aan het spelen.  Daarover kun je lezen op mijn Barbieblog.

Voor de maand november had ik nog niets gemaakt voor Elke Maand Een Kledingstuk en ik besloot maar een jurk uit de Burda Plus van deze winter te maken.

Maar dit is weer een typisch gevalletje van "een jurk die toch maar een trui wilde worden".


Het zou model 409 worden, gebaseerd op een patroon dat er in minstens 4 verschillende uitvoeringen in staat. (beetje flauw van Burda om zoveel modellen op één basispatroon te baseren want ze hebben eigenlijk paar een maar basispatronen in het blad staan)

Het is een jurk met een vleermuismouw die iets taps naar binnen toe loopt bij het rokgedeelte.
En daar gaat het dus mis bij mij, want dit model staat mij dus niet als jurk.

Neem daarbij ook nog de gebreide stof die heel erg aftekent en jullie begrijpen denk ik wel waarom deze jurk toch maar een trui werd.
De kol was een optie bij een van de modellen en omdat de hals best wel diep was heb ik daarvoor gekozen.

Zo vind ik hem een beetje saai maar met een leuke ketting of zo dan kan het best wel.
Ik ben niet razend enthousiast maar de trui zit wel heel fijn.

Het ging niet allemaal soepeltjes deze keer maar de winter kan nu komen! Mijn eerste wintertrui is klaar.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

Dorothé zei

Hi Saskia,

Hij is niet saai hoor maar basic en goed te combineren met allerlei dingen. ik heb zowaar ook twee dingen gemaakt in november. Mijn blogje volgt binnenkort

Groetjes,

Dorothé

Ria Vos-Tiemissen zei

Hij is helemaal niet saai. Gewoon combineren met leuke accesoires en hij is helemaal leuk! Zelf kom ik helemaal niet aan naaien toe op het moment. Jammer want er ligt nog een halve kinder bodywarmer voor dochterlief.

Groetjes Ria