Pages

18 januari 2016

BH van Paddding



Door de veranderende maten ben ik nog steeds op zoek naar een perfecte pasvorm.
De bh's die ik de laatste tijd gemaakt heb die passen wel maar ik ben nog steeds niet 100% tevreden.

Het is een zoektocht waarbij het gevoel ook een rol speelt want een bh kan technisch goed zijn maar niet lekker zitten of net andersom technisch een draak maar wel comfortabel bij het dragen.

Ligt het aan de beugels, moet de tekening van de panden anders gemaakt worden, of zijn de voorgevormde cups niet goed? Het is echt een zoektocht, maar ergens vind ik dat ook wel weer leuk.

Eerst heb ik gebrainstormd in onze lingeriegroep met de lingeriemaatjes.
Ik heb een nieuwe tekening van achterpand en middenvoor gemaakt en daar wat aanpassingen aan gedaan.  Daarna een proefbh gemaakt maar daar ging van alles bij fout dus dat was niet echt een goed meetpunt. Dat moet dan ook opnieuw.

Maar een tijd geleden ben ik begonnen aan deze zogenaamde Maya-bra.
Een gratis patroon dat je toen nog kon opvragen (nu is het te downloaden) en waar ik enthousiast aan was begonnen.

Maar padding en ik gaan niet zo goed samen en de cups kwamen in een mandje terecht waar ze al die tijd bleven liggen.

Bij het opruimen van mijn mandjes kwam ik ze weer tegen en bedacht ik me dat ik deze wel eens af kon maken zodat ik kon uitproberen of paddingcups iets voor mij zouden zijn.

Dus de cups afgemaakt en in mijn eigen panden gezet. En na de eerste passessies ben ik toch al heel optimistisch.  Alleen bij het decolleté moet ik een klein spietje weghalen om het mooi aan te sluiten.
Maar verder zit hij heel mooi en wat nog belangrijker is, deze bh zit ook gewoon lekker.

Dus ik ga hem nog een keer maken met het aangepast patroon en misschien worden padding en ik dan toch nog vriendjes.

Tot de volgende keer!

6 reacties:

Marian zei

Geweldig..dat je hem afgemaakt hebt, werkt zoveel fijner dan die stijve voorgevormde cups ( tja, daar kan ik geen vriendjes mee worden) de bh ziet er zo op de foto al mooi uit...

Alice zei

Ondanks dat de start van deze bh niet soepeltjes is verlopen, heb je toch maar doorgezet. Dan is het dubbel fijn dat het uiteindelijk een exemplaar is geworden dat goed zit. Aanhouder wint, ook in dit geval.... :-)

Dorothé zei

Je hebt ongelooflijk je best gedaan om het geen UFO te laten worden en terecht. Ziet er goed uit.

Groetjes,

Dortohé

Firewoman zei

Wat een doorzettingsvermogen. Maar wel met een goed resultaat, want hij zit toch lekker?! Heel goed gedaan en op naar de volgende.

Groeten Neeltje

corina zei

Hele mooie bh is het geworden, goed hoor dat je hem weer uit het mandje hebt gehaald.
Fijn dat ie goed zit, wie weet word het nog iets met de padding.

Corina

Bets zei

Mooie Bh geworden en de doorzetter wint zou ik een voorbeeld aan moeten nemen 😜😜