Pages

5 februari 2016

Elke maand een kledingstuk januari


Poeh, probeer maar eens tijdens deze grijze dagen een mooie foto te maken van je project voor Elke Maand Een Kledingstuk. Dat valt echt niet mee. Maar het is me uiteindelijk gelukt om er een redelijke foto van te maken.

De stof werkt natuurlijk ook niet mee. Het is een donker taupe-achtige winterstof.

En herkennen jullie het model? Ook weer een die ik vaker gemaakt heb. Het is de knoopjurk uit de Knipmode van februari 2011.

Deze keer wel het rokdeel aangepast omdat ik het bij het originele model het rokgedeelte bij de taille net wat te strak vond vallen bij mijn veranderende maten.

Daarom heb ik het rokdeel ingeknipte en een aantal centimeters uitgelegd. Daardoor ook wat meer ruimte gecreeerd onder aan de rok wat gewoon wat fijner zit in de rolstoel. Dan kruipt de rok niet zo gauw omhoog.

Je kunt goed merken wat een verschil het maakt wat voor stof je gebruikt bij deze jurk. Een dikkere soepel vallende stof valt zoveel mooier dan de dunnere tricot waarvan ik hem een keer eerder heb gemaakt.

Dit was de bijdrage voor Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand januari. Nu maar eens gaan bedenken wat februari gaat worden.  We hebben één dag extra deze maand dus dat moet toch goed komen?

Tot de volgende keer!

5 reacties:

Dorothé zei

Je zit goed op schema Saskia en hij ziet er goed uit.

De eerste keer lukte het niet de reactie te plaatsen dus misschien heb je er nu 2.

Groetjes,

Dorothé

Gondalien zei

Leuk jurkje. Mooie stofje past zo te zien heel goed bij het model.

Marja Verwijs zei

Mooie jurk Saskia! Lijkt me mooi, soepel vallen.

Marja Verwijs zei

Mooie jurk Saskia! Lijkt me mooi, soepel vallen.

corina zei

Mooie stof, net als de kleur fijn als een model goed bevalt.
Ze zijn toch elke keer weer anders.

Corina