Pages

7 maart 2016

Een beetje het lentegevoel

Het heeft een paar bh's geduurd maar ik denk dat het einde van de zoektocht naar de helemaal passende bh's bijna nabij is.  De vorige bh's draag ik wel, want ze passen wel maar ik was gewoon niet honderd procent tevreden.

Over deze bh ben ik al heel tevreden. Hij sluit mooi aan, geeft steun en dat is wat een goed passende bh moet doen.

Wat ik nu anders heb gedaan?

Ik heb nog een maat grotere cups genomen, dus nu twee maten groter dan waarvan ik al veel bh's van gemaakt heb, en ik heb ook voor een andere beugel gekozen.

Want de grotematen beugel van Bella Hendriks die ik voorheen altijd gebruikte die was te smal geworden. Maar één maat groter van deze beugelserie is meteen een heel stukje breder. Daar heb ik een aantal bh's van gemaakt maar die beugel ging vervelen tijdens het dragen.

Daarna had ik een beugel van Kantje Boord die wat breedte net tussen die twee beugels in zat maar die beugel vond ik niet stevig genoeg.
Nu heb ik Galbline-beugels in dezelfde maat en deze lijken gewoon goed te zitten (helemaal zeker weet je dat pas als je de bh een paar keer gedragen hebt)

Doordat deze beugels smaller zijn dan die van Bella Hendriks en de cup groter is krijg ik meer diepte in de cup. En dat is net wat ik miste. (bij mijn vorig blogbericht had ik het er ook al over wat een smallere of bredere beugel kan doen met de cupdiepte).

Het pand is getekend volgens de methode van Bella Hendriks. Daar heb ik verder niets meer aan gewijzigd.

De lycra is zalm-roze met een klein beetje glans. Het kantje heb ik een paar jaar geleden besteld in Hongkong. Ik krijg er echt een lentegevoel bij (al is het nu hier waterkoud).

Het enige waar ik iets minder tevreden over ben is de verdeling van de diagonale belijning. De bovencup had iets smaller mogen zijn. Maar dat is een kwestie van het patroon aanpassen voor de vorige keer.

Want dat is wel een gevolg van de nieuwe maat cups, ik moet de patroon-variaties opnieuw gaan tekenen.

Ik had even de moed laten zakken maar het is me gelukt! Dan kan ik nu weer een nieuwe collectie bh's gaan  maken.

Tot de volgende keer!

4 reacties:

de DIY Diva zei

Mooi, ben vooral fan van dat kantje uit Hongkong! Klinkt ook zo lekker exotisch...

corina zei

Het is zeker een mooi voorjaars kleurtje.
De aan houder heeft weer gewonnen, fijn hoor dat ie nu weer helemaal naar je zin is.

Je kan weer ff vooruit. Vind ook de kant verwerking in de slip erg leuk.

Corina

Alice zei

Je bent een volhouder, dat moet ik je nageven, top!

Ik heb nog een tip voor je, zeker niet bedoeld als kritiek:wellicht valt het nu door de kleur van de stof extra op: de naden van de onderrand (midden onder de ondercups) lijken best dik te zijn. Als je deze ongelijk afknipt en naar links en rechts vouwt bij het naaien van de onderrand worden ze een stuk minder dik. Dit is net zo'n punt waarop je bh wellicht gaat irriteren. Groetjes, Alice

simoneannemone zei

Alle tips zijn welkom Alice en worden zeker niet als kritiek gezien :-)

Normaal gesproken knip ik ze heel kort af, maar ik ga jouw idee eens uitproberen want ben het met je eens dat dit een verbeterpunt is.

Saskia