Pages

15 maart 2016

Voor leuke hebbedingetjes




Ik ben gek op van die leuke hebbedingetjes. Dingetjes die je niet altijd echt nodig hebt maar waarvan het wel leuk en soms handig is als je ze hebt.

Zo heb ik sinds kort Ali-Express ontdekt. Een (te) leuke site waar ik graag rondkijk.
Je moet het zien als een soort E-bay of Etsy maar dan komt dit uit China.

Ik heb deze handige wonderclips gekocht.  Het komt dacht ik van oorsprong uit de Quiltwereld maar ook bij het kleding- en lingeriemaken kan het handig zijn als je geen spelden kunt gebruiken. Bijvoorbeeld bij leer of tafelzeil.


En deze zogenaamde 'verdwijnstiften" voor het tekenen op stof. Dit was je er daarna weer uit.
Vooral gekocht voor de witte stift want dat is handig op donkere stoffen.

En dan heb ik ook nog verschillende soorten hotfixsteentjes besteld. Bij 3 verschillende verkopers zodat ik de kwaliteit kan vergelijken.

Maar er is een (groot) nadeel van deze site en dat is dat je relatief lang moet wachten voordat je je bestelling in huis hebt.

En er is echt niets over de levertijd te zeggen.  De wonderclips waren in ongeveer 2 weken hier maar de stiften heb ik op dezelfde dag besteld en die zijn er nu nog niet, die zijn nu al bijna 4 weken onderweg. En het kan tot 3 maanden duren.

Een bestelling van de hotfixsteentjes heb ik binnen (zien er goed uit maar ik moet ze nog testen) en die waren 12 dagen onder weg. Maar die ik een week eerder heb besteld die zijn er nog niet.

Ik houd het dan ook bij bestellingen die geen haast hebben en vooral die dingen die ik in Nederland niet kan vinden.  En ook bij bestellingen die niet te duur zijn, zodat als het mis mocht gaan dat het dan een gevalletje van 'jammer maar helaas" is.

Maar het leukste blijft toch om iets te kopen en dat meteen mee naar huis te kunnen nemen of de volgende ochtend in je brievenbus te vinden.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

Mariette zei

Die clips zijn echt heel handig, ik heb ze hier in Nederland op het stoffenspektakel gekocht, ook wel redelijk geprijsd. Voor het eerst gebruikt bij geplastificeerd katoen en dat werkte wel fijn. Maar bij ali bestel ik ook wel eens wat hoor, ik ga de volgende keer eens kijken naar de verdwijnstiften.

Alice zei

Zo leuk en zeer verleidelijk dat ronddolen op Aliexpress.....er komen hier ook op regelmatige basis pakketjes uit China.