Pages

20 april 2016

De volgende bh


Een tijdje geleden was ik in mijn favoriete lycra-winkel en bij de "gewone" stofjes zag ik deze liggen. En hoewel eigenlijk niet bedoeld voor lingerie zag ik er meteen een setje in.

Het leuke aan de stof is dat de kleine vierkantjes doorzichtig zijn, dat geeft een leuk effect.

De stof is al zo sprekend dat er verder niets bij hoeft.
Dus het werd een simpele bh,  maar door het patroon en de kleur wordt het toch iets apart.

Ik heb er de bekende hipster uit de Ottrobre van winter 2008 erbij gemaakt.

Als tweede slip heb ik er ook nog een taille- slip op maat bij getekend.
Eerder schreef ik al dat als je een buik(je) hebt je volgens de methode van Bella Hendriks het voorpand dan wat hoger op kunt tekenen. Dat zit mooier en draagt heel prettig bij zo'n hoge slip.



Ik heb er aan gedacht om een foto te maken voor dat het elastiek er ingezet wordt zodat je de ronding van de slip kunt zien.


En zo ziet het er dan uit met elastiek.

Over de slip ben ik redelijk tevreden. Hij is zeker draagbaar maar ik wil de lengte van het zijpand nog iets langer maken, dat vind ik fijner zitten. (en ik plaats bewust geen foto van de hele slip want dat vind ik zo'n tentmodel hebben daar is niets elegants meer aan)

Naai-technisch ben ik er tevreden over dit setje. Klein puntje van kritiek is dat de cups net niet gelijk zijn bekleed  in de richting van de blokken/strepen. Dat is jammer maar dat doet gelukkig niets af aan het draagcomfort.  Een volgende keer moet ik daar nog beter op letten.

Vraag ik me alleen nog af hoe je deze kleur noemt? Ik dacht aan koraal-rood, als je daar op googled kom je zoveel verschillende kleuren tegen en deze past ook wel in dit palet.

Tot de volgende keer!

5 reacties:

Bets zei

Mooi setje prachtige kleur en stof heb je uitgekozen en het lijkt me heerlijk zitten .

Enid Pieters zei

Prachtig!!!!

Elfi zei

Mooi setje. Kan het zijn dat de hipster uit de Ottobre van najaar 2009 komt ipv 2008?

djaktief zei

Wat doet de stof veel! Mooi geworden hoor. Dit soort lingerie vind ik nou mooi, niet teveel toeters en bellen.

Groetjes,

Dorothé

simoneannemone zei

Je hebt gelijk Elfi, het is deze.
En ik roep al jaren dat die uit 2008 komt.


http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2009_5/all_designs_5-09.pdf