Pages

27 april 2016

Kleding maken met een Plan


Het is alweer een tijdje geleden dat ik kleding gemaakt heb. Ik loop dan ook alweer een paar maanden achter met Elke Maand Een Kledingstuk, dus het is de hoogste tijd om daarmee aan de slag te gaan.

Maar voordat ik begin heb ik mijn stoffenvoorraad maar eens in kaart gebracht en daarbij ook meteen een map gemaakt voor het project Kleding maken met een Plan. Hier en hier schreef ik er al meer over.

Ik raak steeds het overzicht kwijt en daarom heb ik voor het komende seizoen het nog anders aangepakt. Ik plak de stofjes op een A-4tje en teken op de "paspop" het kledingstuk dat ik van dat stofje wil gaan maken. Daarbij zet ik dan nog eventuele mogelijkheden om te combineren met andere stofjes en in welk blad het patroon staat.




En als ik dan nog een stofje erbij moet kopen om het plan compleet te maken stop ik het stofje nog in een klein mapje dat ik in mijn tas stop.

Op deze manier hoop ik meer overzicht en inzicht te krijgen van mijn plannen en voorraad zodat ik beter kan gaan combineren.



En al die a-4tjes gaan dan in een map met deze Poohbeer-sticker die ik gemaakt heb met de Cameo-silhouette.

De eerste patronen zijn al overgenomen en de stofjes liggen al klaar. Dus na al het voorbereidende werk zal ik maar eens gauw aan de slag gaan.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

Alice zei

Het ziet er zo heel logisch en overzichtelijk uit, zou ook wat voor mij zijn. Maar ben bang dat ik dan het hele boekje of plan vergeet als ik stofjes sta te voelen.... :-)

Marian zei

Dat is nu nog eens een slim idee...

Firewoman zei

Mooi plan. Ben benieuwd of het voor je gaat werken.

Neeltje