Pages

31 juli 2016

Moodboard Online-thema Forum

Op het Lingerieforum is het thema voor zomer 2016 "dames uit het verleden".

Je kunt dan denken aan dames zoals Marilyn Monroe, Marie Antoinette, Florence Nightingale en al die andere dames die op de een of andere manier indruk hebben gemaakt.

Het is eigenlijk de bedoeling dat je een lingerie-stuk maakt voor het thema, maar je mag ook een moodboard maken als je daar niet aan toe komt.

En gezien mijn tempo heb ik maar alvast een moodboard gemaakt; misschien dat ik er aan toe kom om het uit te werken. Zo niet dan heb ik wel alvast een bijdrage geleverd.

Op welke manier zij nu echt "een dame uit het verleden" zou zijn geweest als de films met Romy Schneider er niet waren geweest weet ik eigenlijk niet maar voor mij was Sissi een mooi thema om uit te werken.

Want dan denk ik aan alle pracht en praal en de mooie jurken.
Het ging niet echt om het verhaal want dat was flinterdun.

Laatst heb ik een andere versie gezien uit 2009, met dezelfde pracht en praal, maar met iets wat meer verhaal. En er bestaat ook nog een film met het "ware" verhaal.

Ik heb een van de jurken uitgekozen maar het had ook zomaar een andere kunnen zijn want ze zijn zo mooi allemaal.

Ik denk aan een balconet-model van mooie wit (glinsterend) elegant kant. Dit wordt dan versierd met glinsterende hotfixsteentjes.

. En dan ergens een paar rode hotfixsteentjes verstopt omdat me dat herinnert aan de beroemde scene van Sissi waarbij hij kiest voor haar in plaats voor zus Nene.
De rode rozen die hij haar dan geeft worden dan vertaald in de rode steentjes.

Dit moet er gewoon bij omdat we dit vaak naspeelden met onze barbies toen we nog jong waren.

Misschien moet ik toch maar eens de spullen bij elkaar gaan zoeken en dit uit gaan werken.

Tot de volgende keer!

1 reacties:

Marian zei

Een pracht van een moodbord, en ik zie al helemaal voor me hoe het setje kan worden...heel sjiek...