Pages

9 juli 2016

Weer zo'n handigheidje


Als er in een van de groepen of op een forum een handigheidje voorbij komt heb ik vaak de neiging om ze ook uit te willen proberen. Vooral als ze me werk kunnen besparen die inspannend zijn voor mijn handen.

Zoals deze magneetjes bijvoorbeeld; je kunt ze op je schaar plakken (of wat doe je met magneten?) zodat je meteen de naadwaarde afmeet en knipt en deze niet meer apart hoeft aan te geven op de stof.

Ze zijn 0.5 centimeter breed, als je 1 centimeter naad wilt wegknippen dan plak je er dus twee aan elkaar.


En dat ziet er dan zo uit. Ik heb het uitgeprobeerd en het lijkt goed te werken.

Te koop bij diverse webshops hier in het land maar ook te bestellen via Ali Express.

Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel te melden op het creatief gebied; daarom bleef het ook zolang stil hier op mijn blog.

Een knoopjurk die geen knoopjurk wilde zijn ging de prullenbak in, een andere jurk is wel af maar nog niet op de foto gezet en een lingeriesetje dat bijna af is.

Verder heb ik besloten om mijn barbiehuis weg te doen; ik was er heel erg blij mee en ik vond het leuk om er aan te werken maar mijn handen protesteerden te hard waardoor het priegelwerk steeds moeilijker werd om te doen.

En dan kun je beter knopen doorhakken en het huis te koop zetten.En als ik de enthousiaste verhalen hoor van de nieuwe eigenaar dan is het huis goed terecht gekomen.

Het is jammer, maar het is niet anders, en er zijn nog wel andere poppen die wachten om aangekleed te worden.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

de DIY Diva zei

Wat jammer van het barbiehuis, ik las er graag over. Maar ja, als het niet lukt, ik snap het wel...

Diana Nuland van zei

Wat jammer van je barbiehuis, het zal wel weer extra ruimte opleveren voor....😉

simoneannemone zei

Het levert geen extra ruimte voor mijn kamer op; stond in de woonkamer en daar is het wel een stukje leger :-)