Pages

9 augustus 2016

Elke maand een Kledingstuk juli 2016



Deze rokken zijn al een tijdje klaar maar ik hikte er tegenaan om er foto's van te maken.
En als jullie deze collage zien dan snappen jullie waarom.

Op het gras gelegd kwam "onze Dophey" toch maar eens kijken wat ik aan het doen was. Aan de klerenhanger kreeg ik ze niet in de juiste kleur (want dat grijs is toch echt zwart in het echt) en de rokken zo op de woonkamervloer was ook geen succes.

Dus jullie zullen het vooral met mijn verhaal moeten doen.




Eerst heb ik een rok gemaakt uit de Knipmode van oktober 2014.
Leuk model maar in tegenstelling tot wat de werktekening laat lijken komt de zijnaad veel minder ver naar voren. Dacht dat ik iets verkeerd had gedaan (was goed mogelijk natuurlijk) maar als ik de foto van het model zie dan zit hij daar ook veel verder naar buiten.

Daarna heb ik een rok gemaakt uit de Knipmode van februari 2016.
Ik vond dit model leuk maar ik denk niet dat het met mijn figuur mooi is om twee contrasterende kleuren te gebruiken.

Maar ik ga hem zeker nog een keer maken in tonsurton-kleuren.

En als laatste heb ik nog een zogenaamd skaterrokje gemaakt voor onze dochter
Nagemaakt vanaf een model van de confectie.

Het was allemaal naai-technisch niet zo moeilijk, maar dit soort zwarte rokjes is altijd gemakkelijk te combineren.  En ik kan ze ook de komende herfst door dragen.

Fijn dat er weer twee Knipmodes zijn waarvan de raderbladen los zijn gemaakt.
Want dat is het doel van Elke Maand Een Kledingstuk;  de bladen die je koopt ook daadwerkelijk gebruiken.

Met de Hamsterstop gaat het ook goed. Ik heb alleen een klos zwarte garen gekocht.
Het is me zelfs gelukt om de uitverkoop van zomerstoffen van de stoffenkraam op de markt te weerstaan.

De stand is:

0 / 4  Lingeriesetjes
1 / 5 kledingstukken

Tot de volgende keer!

4 reacties:

Alice zei

Het lijken op de foto's inderdaad drie verschillende kleuren te zijn van zwart tot midden grijs...snap dat je dat nu juist niet wilde laten zien. De rokjes zien er leuk uit, prima basisstukken die je inderdaad kunt doordragen.
Ook ik moet me weer eens gaan storten op de lapjesvoorraad en weer iets maken, een rokje is dan een prima keuze. Bij jou alvast prima gelukt om een kledingstuk per maand weer nieuw leven in te blazen.

Mevrouw W. zei

Het zijn leuke modelletjes en het is inderdaad altijd makkelijk om wat rokjes te hebben.

Gezellig hoor, zo met het konijntje erbij :-) Loopt ze gewoon los in de tuin?

simoneannemone zei

Dophey loopt overdag los in de tuin.
Hij kan er nergens uit, heeft dan ruimte genoeg.

Hij luistert ook goed en gaat dan 's avonds gewoon zijn hok weer in als je hem roept.

Mevrouw W. zei

Zo zouden alle konijntjes moeten leven, met de ruimte om lekker rond te huppelen. Fijn dat jullie konijntje het zo goed heeft.