Pages

10 augustus 2016

Nieuwe hobby; Diamond Painting


Of ik al niet genoeg te doen had, heb ik er weer een nieuwe hobby erbij.

Ik dacht dat ik in een Facebook-groep terecht kwam voor hotfixsteentjes maar het bleek een groep voor Diamond Painting te zijn.

Geen idee wat het was maar na een aantal foto's gezien te hebben leek me dit toch wel heel leuk om ook te gaan doen.

Het is eigenlijk een soort mini-steck van vroeger maar dan met glimmende steentjes.

Via Ali-Express heb ik een pakketje gekocht en na 2 weken kon ik ook beginnen.

Het is eigenlijk heel simpel, je legt het steentje op de juiste kleurcode op een onderlaag dat zelfklevend is.  En langzaam zie je dan een patroon te voor schijn komen.

Omdat ik eerst wilde kijken of ik het wel leuk vond heb ik een klein patroon gekocht (28 bij 21 cm).
Er wordt vaak gezegd dat je dan verlies van details hebt en dat je beter een grotere maat kunt kiezen. Bij deze zit wel redelijk veel detail in, op sommige stukken gaat het echt steentje voor steentje en niet tig steentjes van dezelfde kleur naast elkaar.

Je kunt ook eigen foto's laten omzetten in een patroon maar dat past niet zo bij mij. Ik houd het bij de huisjes en dat soort plaatjes (maar geen Pooh deze keer).

Het is ook goed om de motoriek van mijn hand te oefenen; ook al geldt hiervoor dat ik het niet te lang moet doen want dan gaat het fout. Maar het hoeft ook niet meteen af; al is de volgende wel onderweg vanuit China.

Maar het is gewoon leuk en ontspannend om te doen. En steentje voor steentje zie je het mooi worden.

Nieuwsgierig geworden? Google maar eens op Diamond Painting of zoek op die term bij Ali en je ziet de mooiste voorbeelden en verschillende stijlen voorbij komen.

Tot de volgende keer!

5 reacties:

Nina Hobbysite zei

Ja, dit is erg leuk om te doen😁 vooral ook met warme dagen. En de platen waaruit je kan kiezen zijn echt leuk. Ben benieuwd welke plaat je hebt gekozen.

Marian zei

Saskia toch.. alweer een hobby erbij, ik dacht dat ik erg was...

de DIY Diva zei

Klinkt leuk! Is het een soort pixel art, maar dan met blingbling steentjes?
Ik ga maar niet verder googlen, nog een hobby erbij wordt echt te gek ;-)

simoneannemone zei

@Nina: ik ben met dit huisje bezig

http://nl.aliexpress.com/item/3D-Scenic-counted-cross-stitching-diamond-painting-party-needlework-precise-printed-28-21cm-variety-sizes-set/32462336054.html?spm=2114.13010608.0.98.ux0MZ7

@Marian: Wij zijn toch helemaal niet erg? We staan gewoon open voor nieuwe dingen :-) :-)

@DIY Diva: Het is inderdaad een soort pixelart.
Alleen googlen als je het bij kijken kunt houden als je al teveel hobby's hebt. (ik heb je gewaarschuwd) :-) :-)

Algodão Tão Doce zei

Lindo blog, amei suas postagens! Já fiquei por aqui!!!Maravilha!
Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
Siga-me e pegue o meu selinho!!!

Obrigada.

Beijos Marie.