Pages

26 september 2016

Allerlei "Probeersels"


Zoals ik in mijn vorig bericht al schreef loop ik wat achter mijn foto's plaatsen.
Daarom vandaag maar eens een inhaalslag van wat ik gemaakt heb de laatste tijd.

Allereerst heb ik een nieuw probeersel gemaakt van een bh van padding.
Ik ben (en blijf) natuurlijk fan van voorgevormde cups maar het zat me niet lekker dat het me niet lukte om een bh met padding te maken die echt goed zit. (iets met uitdaging, comfortzone en zo)

Begin dit jaar heb ik er ook een gemaakt Klik hier .
En die paste wel maar ik had nog iets teveel ruimte. Met dat spietje verwijderen was het nog niet helemaal wat ik van een goede pasvorm verwacht (ik weet het, ik ben niet gauw tevreden).


Toen ik voor een lingeriemaatje van een bestaande bh een basispatroon maakte bedacht ik me opeens waarom ik dan niet een patroon maak van een voorgevormde cup?
Ik wil graag die ronding van een voorgevormde cup hebben, omdat ik dat nu eenmaal mooi vind, dus toen was een en een snel twee oftewel een patroon voor een padding bh.

Eigenlijk doe je dat op dezelfde manier als dat je patroondelen voor je voorgevormde cup maakt. Dat heb ik al vaker verteld en de foto's spreken denk ik voor zich.


Het stofje is een zo'n digitale tricot. Lekker stevig maar toch soepel genoeg voor dit project.
De comfort-banden had ik liever in een bijpassende kleur blauw gehad maar dat had ik niet op voorraad.  Het past nu niet echt mooi bij elkaar maar ik moest toch echt weer een comfort-bh erbij hebben.

En de bh zit goed! Wat ik in theorie bedacht had werkt dus ook in de praktijk.

Over de slip valt deze keer meer te vertellen.
Ik schreef al eerder dat ik het boek Make and Fit Panties van Beverly Johnson had gekocht.

Tot mijn verrassing kwam er pas geleden ook een class van Craftsy daarvan uit.
Ze laat daar onder andere zien hoe je de zijnaad van een slip verlegd naar middenachter zodat je aan de zijkant geen naad hebt.

Het voordeel hiervan is dat je bij een stof met print deze print door kunt laten lopen. Maar ook geeft het wat extra stevigheid aan de slip.  En de naad aan de zijkant tekent niet af.

En het is even wennen met dragen maar deze slip zit goed. Daar gaan er zeker meer van komen.


Ik heb nog een proefbh gemaakt maar dan een maatje kleiner. Omdat het een proef-bh was heb ik hem simpel zwart gehouden. Maar kon het niet laten om hem te versieren met wat bling,



Kon ik meteen de kwaliteit van de steentjes uit China testen, die is dus goed. (de rijgdraadjes zijn er nog niet uitgewassen).

Ook deze bh is goedgekeurd, dus ik kan ook voor haar weer wat nieuwe bh's maken.



Zal ik het dan nog even over mijn hamsterverbod hebben? Het is me niet helemaal gelukt. Ik miste toch wat dingen als beugelband en wat basiskleuren elastiek dus die heb ik gekocht.
En omdat het wel erg saai was heb ik daar nog twee kantjes bij gekocht (foei! ik weet het)

Maar met een project dat wel af is maar ik nog niet kan laten zien kom ik nu toch wel op 4/4 lingeriesetjes. Dus met een kleine afwijking heb ik het toch gehaald denk ik dan, of toch niet?

Zoals jullie weten schrijf ik ook voor de Berninablog.
Deze keer laat ik mijn kamer zien. Kijk maar eens op de Berninablog

Tot de volgende keer!

2 reacties:

djaktief zei

Leuke probeersels Saskia en ook leuk dat kijkje in je 'naaikeuken'.

Groetjes,

Dorothé

Alice zei

Een kijkje in een naaikamer is altijd leuk, heb je kamer bekeken op het Berninablog. Maakt niet uit hoe groot of klein, als je er maar lekker kunt hobbyen. Leuke setjes, wat goed dat je maar steeds blijft verbeteren en niet opgeeft als het net even niet zit zoals je wilt.