Pages

24 september 2016

Zo doe ik dat : Cups in badpak verwerken


Het is alweer een tijdje stil op mijn blog, druk met allerlei andere dingen waardoor het schrijven van een blogbericht telkens maar voor me uit werd geschoven.

Maar nu even tijd gemaakt om voor het Lingerie-forum (en anderen die het interessant vinden) uit te leggen hoe je een cup in een badpak maakt.

Niet zelf verzonnen maar het wordt uitgelegd in de class over zwemkleding van Beverly Johnson  .

Ik leg het hier kort uit, wil je een uitgebreide uitleg over hoe je een badpak zelf maakt dan is deze class echt een aanrader.

Ik heb het bovenstuk uit powernet geknipt. Meet uit waar de cup precies moet komen te zitten.

Daarna duw je de voorgevormde cups binnenste-buiten en speld op de binnenkant van het bovenstuk de randen vast op de plek waar je dit aangegeven hebt.


Zo ziet het er dan uit als de cup binnenste-buiten in zijn vorm terug duwt.
Daarna stik je het vast met een zigzag-steek.
Daarna duw je de cup weer naar buiten en knipt het powernet kruislings open.
Knip daarna het overtollig powernet weg tot aan de rand van het stiksel.

En dan ziet er zo uit en kun je het verder afwerken.

Dit is het binnenwerk van een badpak waar ik in het voorjaar mee ben begonnen maar nog steeds niet afgemaakt heb.

Nu de herfst nadert kun je denken dat dan de motivatie weg is om het af te maken, maar misschien dat dat bij mij net andersom werkt.

Dus ik zet het op  mijn lijstje erbij om het voor het einde van het jaar af te maken zodat er ook weer een mandje leeg is.

Nu maar eens foto's gaan maken van de bh's die ik gemaakt heb. Want al is het stil op mijn blog geweest, ik heb toch wel achter mijn naaimachine kunnen zitten.

Tot de volgende keer!

0 reacties: