Pages

17 oktober 2016

Setje van grijs kant


Er zijn van die dagen dat je achter je naaimachine zit en het allemaal gaat zoals je wilt dat het gaat.

Het tornmesje kijkt je verbaasd aan, want normaal gesproken moet die toch heel wat harder werken maar het lijkt wel alsof het voor het tornmesje vakantie is.

Het begon een paar weken geleden op het forum met de uitdaging om een slip van Kantje Boord na te maken. Marian schreef er vorige week ook over.
Omdat ik van te voren toch wel al wist dat dit niet echt een slip voor mij is om te dragen moest ik het doen met de materialen die ik in huis had .

Ik had nog een haspel met kant liggen dat ik hiervoor kon gebruiken.  Maar dit kant is wel smaller dan het kant dat bij de orginele slip gemaakt werd. Dus ik heb wel wat moeten improviseren.


Ik kon daarom ook het kant niet spiegelen en ik heb er ook geen versteviging in gemaakt. Maar het ging mij puur om het patroon te doorgronden en dat is volgens mij wel aardig gelukt.

Als ik mezelf mag beoordelen? Voor de theorie een ruime voldoende voor de uitvoering toch iets minder.

Maar toen ik toch bezig was heb ik er meteen een een bh bijgemaakt en daar hoort dan toch wel weer een voor mij draagbare slip (model tent) bij.


Het kant is rechtstreeks op de huidkleurige voorgevormde cup geplaatst.
Bij het achterpand heb ik huidkleurige powernet gebruikt. Je hebt dan toch nog het idee van doorzichtig maar het geeft toch voldoende steun.

De slip is het zelfgetekende model van Merckwaerdigh zonder zijnaad.

Jammer genoeg kon ik niet de juiste kleur grijze lycra vinden dus heb ik het gecombineerd met zwart. Ook hier is het kant gevoerd met huidkleurige powernet.

Het middenvoor is weer met een "gothic arch" gemaakt. Dat bevalt me toch goed wat pasvorm betreft.

De pasvorm is gewoon goed, meer valt er eigenlijk niet over te vertellen. Na de lange zoektocht in het voorjaar na de goede pasvorm zit het nu gewoon goed en dat maakt het lingerie maken nog leuker.  De zoektocht was een interessante uitdaging maar dat ik nu weet dat wat ik maak past is toch ook wel een prettig vooruitzicht.

Het volgende setje is ook al klaar, foto's volgen snel.

Tot de volgende keer!



3 reacties:

djaktief zei

Ziet er fantastisch uit maar ik snap dat je liever er een comfortabele slip bij maakt.

Marian zei

Ziet er super uit, het is eigenlijk wel een mooie kant, jammer dat je er geen grijze lycra bij kon vinden..
Je bh ziet er erg netjes genaaid uit, je kunt gewoon zien dat je tornmesje 'vakantie' had... Snap wel dat je die KB slip niet draagt, ik denk dat hij door mij ook niet veel gedragen zal worden, moet hem nog wel testen of te baleinen niet gaan vervelen, voor FB, maar is er nog niet van gekomen..

Firewoman zei

Mooie set. En je KB slip is ondanks dat je hem niet gaat dragen, toch goed gelukt.

Neeltje