Pages

20 november 2016

Elke maand een Kledingstuk November 2016

We zijn net over de helft van de maand en de bijdrage voor Elke Maand Een Kledingstuk van november kan ik al laten zien.

Hij was zelfs al een week af, maar ik had geen puf om hem op de foto te zetten.

Het is de trui uit de Knipmode van Oktober 2016 en hoort eigenlijk bij de extra uitdaging die ik aangegaan ben.

Elke maand een kledingstuk maken uit de laatste Knipmode  voordat de nieuwe verschijnt.
Maar dat zou uit het november-nummer moeten zijn en daar kon ik (nog) niets leuks uit ontdekken waar ik ook zin in had om te maken.

Dus ik ben nog een maandje terug gegaan en dat werd de bijlage van het oktober nummer.


Ik zag er nog twee extra uitdagingen in. De v-hals en de splitten opzij van de trui.
En toen kwam er nog een uitdaging bij, want de trui bleek toch wel heel erg ruim te vallen.

Aan beide kanten heb ik er 4 centimeter afgehaald door eerst de mouw eraf te af te halen en toen het patroondeel naar binnen te leggen. Daarna heb ik de mouwen er weer aangezet.  (jammer genoeg zijn de foto's die ik hiervan gemaakt heb spoorloos verdwenen dus ik hoop dat jullie het zo begrijpen).

Maar het is allemaal goed gekomen. De trui blijft ruim maar zit fijn, de v-hals zit er goed in en ook de splitten zijn goed gegaan.

Het is verder niet zo'n spannend model om te maken. Het is vooral de stof die het hem doet.

Het december-nummer is ondertussen alweer uit dus ik kan gaan kijken voor de maand december.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

Jos van Kloska! Creatief zei

Lekkere wintertrui!

djaktief zei

Hi Saskia,

Leuk hoor. Wat me opvalt is dat de strepen een beetje rond lopen. Komt denk ik door de manier waarop het op de paspop zit. Lijk me een lekker warme trui.


Groetjes,

Dorothé

Handmade by Dianez zei

Leuke wintertrui geworden ;-)