Pages

2 november 2016

Elke Maand Een Kledingstuk Oktober


Het project voor september ligt nog in het mandje, dat komt er nog wel aan, maar vandaag laat ik de foto's van mijn bijdrage voor de maand oktober zien.

Het patroon voor deze jurk is nummer 1075 van its a fit . Dat kwam ik tegen in een Facebookgroep en ik vond het meteen een leuk model.

Ik heb eerst een proefmodel gemaakt van deze stof, ooit gekocht op een spektakel maar eigenlijk vind ik hem nu wel wat te "deftig".

Er zit heel weinig rek in, dus het was even afwachten of het wel ging passen.

Het middenvoorpand weer iets uitgelegd zodat ik wat meer ruimte bij de buik heb en de deelnaad richting het armsgat heb ik nog ingenomen omdat ik daar iets te veel ruimte had.

Ik wilde er eigenlijk nog een rits in het rugpand doen maar dat is niet handig want die kan ik zelf niet sluiten. Maar achteraf hoefde dat ook niet, er zit net voldoende rek in om het zo aan te doen.

Hij zat zo fijn dat ik hem begin deze week gedragen heb tijdens mijn verjaardag. Dus het is met recht een deftige verjaardagsjurk geworden.

En ik was zo enthousiast bezig dat ik meteen hier op de markt 2 coupons heb gekocht en de jurk nog een keer heb gemaakt.

Deze keer wel van een rekbare (wel stevige) tricot. Hier moest ik wat meer aanpassingen doen en vooral bij het armsgat  heb ik wat meer in moeten nemen omdat ik een rare plooi achter kreeg.

De halslijn heb ik wat meer uitgediept dan bij het eerste model, dan krijgt de jurk toch weer een andere uitstraling.

Kwaliteit van de tricot valt toch wat tegen; hij trekt wat wit weg als je hem flink uittrekt. Dus ik weet niet of hij heel lang mooi blijft in de was.

Dit was dan mijn bijdrage voor de maand oktober.

Sinds vorige week hebben we ook groep die speciaal gericht is op de Knipmode (klik hier) en ik heb besloten om de uitdaging nog iets specifieker te maken.
Omdat ik elke maand de Knipmode koop moet ik er ook elke maand iets uit maken voordat de nieuwe verschijnt.  Er liggen er nu te veel met de patroonbladen nog vast.

Ik ga maar eens door het nummer van november bladeren.

Tot de volgende keer!

4 reacties:

Diana Boon van Nuland zei

Je hebt 2 leuke jurken gemaakt, vind voor de deftig heel erg mooi.

djaktief zei

Hi Saskia,

Je bent lekker bezig geweest met een goed resultaat.
Ik ben wel benieuwd naar die Knip-groep en heb me aangemeld. De pasvorm van Knip laat bij mij nog wel eens te wensen over. Met een tip over en weer kunne we elkaar helpen.

Groetjes,

Dorothé

Handmade by Dianez zei

Mooi geworden je jurken, heb het patroon ook liggen maar ben er nog niet aan toe gekomen.

Groetjes Diane

Jos van Kloska! Creatief zei

Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje, je hebt er twee leuke jurken bij zo!