Pages

19 november 2016

Jurk Knipmode september 2016


In de fb groep Knipmode Patronen in Alle Maten plaatste Jos een foto van jurk nummer 16 uit de Knipmode van September 2016.

Een eenvoudige jurk die het echt moet hebben van het stofje.

Ik herinnerde me eigenlijk alleen de jurk met flap uit dit nummer. Dat bleek dus hetzelfde basismodel te zijn. Alleen de ene dan met en de andere zonder flap.

In eerste instantie vertrouwde ik op de matentabel van de Knipmode maar dat bleek niet te passen bij mijn heupen en de bovenkant was veel te ruim.

Die kon dan ook meteen de kliko in. Jammer van het stofje, maar soms gaat het nu eenmaal mis als je niet alles goed nameet.

Ik heb het patroon dan ook opnieuw overgenomen op basis van 3 maten, op de Berninablog legde ik al uit hoe ik dat gedaan heb.

Maar om nu meteen weer een mooi stofje te gebruiken dat vond ik dan toch wel weer een groot risico. Dus ik heb een lap genomen die ik vorige week hier in de stoffenwinkel heb gekocht voor 1 euro per meter. Dat risico kun je dan wel nemen.

Maar zo'n bruine jurk is dan ook wel erg saai. Daarom heb ik de Cameo Silhouette maar weer eens aan het werk gezet en deze bloemen erop gezet.
.
De Cameo snijdt het plaatje uit in materiaal dat geschikt is voor stof. In dit geval heb ik Flex gebruikt dat is glad. Bij de stof had ook Flock-folie mooi gestaan, dat is meer fluweelachtig,  maar dat had ik niet in de juiste kleur.

Na het uitsnijden breng je het over op de stof door het te strijken.

Ook op de mouw heb ik een bloem terug laten komen.
Om het dan iets meer een eenheid te laten worden heb ik nog picot-elastiek bij de hals en de mouwen verwerkt.

Eigenlijk is dit niet zo mijn stijl maar toen ik hem vandaag paste vond ik het wel iets hebben.
Het is een keer anders dan anders.

De pasvorm is nu wel goed, nu kan ik er nog een maken in een leuke fleurige stof.
De voorraad stoffen is weer aangevuld door de opruimings-actie de stoffenwinkel dus ik kan weer even vooruit.

Tot de volgende keer!


6 reacties:

de DIY Diva zei

Leuk, die mogelijkheden met de Cameo! Dat maakt het echt bijzonderder...

Firewoman zei

De applicatie van de cameo maakt de jurk erg mooi.

Neeltje

djaktief zei

Door die applicatie is de hele jurk een topstuk geworden hoor.

Groetjes,

Dorothé

Jos van Kloska! Creatief zei

Wat leuk dat ik je heb aabgestoken ;-)
Slim om m van een goedkoop stofje te proberen. Zo met de applicaties en het picot zie je helemaal niets van!

Diana Boon van Nuland zei

Leuke details heb je gebruikt, geeft de jurk iets extra's.

Handmade by Dianez zei

Mooie jurk geworden zo met de applicatie erop.
Bedankt voor de uitleg op de bernina blog was juist op zoek daar naar want ik heb een vriendin beloofd een blouse te maken en zij heeft ook 3 verschillende maten!