Pages

1 januari 2017

Creatief 2016


Als ik dit type is het vroeg in de ochtend op de eerste dag van 2017.
2016 was best wel een creatief jaar als ik al die foto's bij elkaar zie.

Vorig jaar schreef ik dat ik een creatief dagboek zou bijhouden. En dat heb ik ook gedaan.
Toch wel leuk om door heen te bladeren en te zien wat je wanneer gemaakt hebt.

De voorraad-kant van het verhaal, daar ben ik al gauw mee gestopt, want dat hield ik niet goed genoeg bij.

Deze maand houden we met een aantal leden van de zelfkledingmakengroep een Use What You Have maand en mogen we niets kopen. Het zijn 31 dagen, dat is te overzien.


Ook dit jaar doe ik niet echt aan creatieve voornemens.  Ik heb wel plannen en idee├źn van wat ik graag wil gaan doen. Maar die heb ik op andere tijden ook en dan wacht ik ook niet tot 1 januari.

Deze week gaan we beginnen met de digitale Keukentafel op Facebook.

Met een aantal dames gaan we proberen ons een aantal naaitechnieken, zoals een kraag, een manchet, rits-sluiting, etc, meer eigen te maken.
Met als doel om wat meer uit onze comfortzone te komen, en wat meer technisch-uitdagende kleding te maken.

En als ik de foto's zie van wat ik gemaakt heb dan mag dat ook wel. Want naai-technisch zat er te weinig uitdaging in.

Ook met Elke Maand Een Kledingstuk ga ik door. December is niet gehaald omdat ook hier de virusjes ronddwaalden.  Dat haal ik wel in in januari.

We zullen zien wat 2017 ons gaat brengen.

Tot de volgende keer!

4 reacties:

Alice zei

De overzichtsfoto's zijn leuk om te bekijken, je hebt toch behoorlijk wat gemaakt het afgelopen jaar. Ik heb me voor 2017 ook een aantal dingen voorgenomen, twijfel nog even of ik ze ook echt zal opschrijven..... :-) Het heeft in ieder geval met lingeriemaken en kleding maken van doen. Vandaar dat ik zo graag bij je kijk en zie dat het jou lukt om je voornemens waar te maken zoals de Elke maand een kledingstuk.
In ieder geval een goed, gelukkig, gezond en creatief 2017 toegewenst!

Firewoman zei

Mooi creatief jaar geweest. Voornemens is inderdaad iets dat het hele jaar aanwezig is. Maar 1 jan. Is toch wel een moment dat iedereen het meer concreet maakt. Neeltje

Sigrid zei

Gelukkig nieuwjaar met veel creatieve projecten.

Jos van Kloska! Creatief zei

Happy 2017 en leuk dat je ook naaitechnisch jezelf wilt uitdagen.