Pages

14 januari 2017

Elke Maand Een Kledingstuk December

Op het moment dat ik dit type is het al bijna half januari maar door virusjes en zo ben ik wat later met Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand december.

Eigenlijk was het de bedoeling dat ik een jurk uit de Knipmode zou laten zien maar stof en patroon werkten niet goed samen en belanden toen in de vuilnisbak.

Het stofje heb ik hier in de stoffenwinkel gekocht voor 1 euro per meter. Maar het was te klein voor een hele tuniek, daarom heb ik voor de mouwen zwart gekozen.
Ik had ook een roze of paars tint kunnen kiezen maar het dessin van de stof viel dan teveel weg.

Dit patroon Magnolia Fit and Flare van Winterweardesigns heb ik vorige maand ook al laten zien. Maar deze keer zijn de schouders aangepast (smaller) voor een betere pasvorm.

Ook heeft dit patroon een aantal extra deelnaden bij het zijpand. Het was namelijk de bedoeling om daar zwarte zakken te maken maar achteraf bleek dat toch niet zo'n succes te zijn.

Daarom belandde de patroondelen in het mandje voor een later moment en nu met mijn nieuwe Bernina lockmachine was dat moment gekomen.

En omdat alles al in elkaar gespeld was, was dit zo gedaan, daarna nog de zomen en de halsboord met de covermachine doorstikken en de tuniek is klaar.

Nu maar in volle vaart vooruit voor de bijdrage van januari, want voordat je het weet is deze maand ook alweer voorbij.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

Handmade by Dianez zei

Mooi tuniek geworden, fijn om te lezen dat je nieuwe lockmachine je bevalt!

Groetjes Diane

Marian zei

Ik vind het een mooi tuniek, en denk dat het misschien maar goed is dat je niet toe kwam met je stof, want die zwarte mouwen maken het net wat specialer..