Pages

31 januari 2017

Elke Maand Een Kledingstuk Januari




Op deze laatste dag van januari kan ik mijn bijdrage voor Elke Maand Een Kledingstuk laten zien.

Het is het vest uit de Knipmode van februari 2014.
Een blad waar de raderbladen nog van vast zaten dus dat past helemaal bij deze activiteit.

Het is gemaakt van een dikkere tricot.
Zo'n tricot waarbij je zeven keer moet kijken of je de goede kant er van gebruikt want dat is bijna niet te zien.

En ik weet nog steeds niet zeker of ik het goed gedaan heb; maar heb ik het niet goed gedaan dan is het consequent fout gegaan.

Het is wel "veel vest" door de stof en door het patroon. Je voelt dat je een vest draagt, maar het zit wel fijn.

De randen zijn afgelockt met een rolzoom.
Met Nino de lockmachine wil ik toch van alles uitproberen en dit is in ieder geval al gelukt.
Het mag hier en daar nog net wat strakker maar dat is een kwestie van oefenen en handigheid krijgen.


Eronder een versie van het inmiddels bekende patroon van Winterwear Designs maar deze keer in een lange versie.

Dus eigenlijk is dit meteen ook weer Kleding Maken Met een Plan.

Het stofje heeft zo'n leuke print. Met die zomerse taferelen van landen uit het Zuiden.
Ook weer gekocht in de uitverkoop voor 1 euro per meter.


Ik ben sowieso goed bezig geweest in januari.

Hoewel de gewrichten en vooral mijn energie me af en toe flink in de steek lieten (ook dankzij het verkoudheidsvirus waar ik de hele maand mee zoet ben geweest) heb ik toch wel een aantal dingen gedaan.

Het huiswerk voor de keukentafelgroep is inmiddels ook af. Op de site van Bernina schreef ik er al over.

En ook heb ik het huiswerk voor de Lockmachine-groep gemaakt.
De opdracht was om een 3- en 4 locksstiksel te maken op verschillende lapjes.

Voor februari staan er ook weer een aantal huiswerkopdrachten op de planning. Het is goed om op deze manier uit je comfortzone te komen.

Tot de volgende keer!

4 reacties:

Bets zei

Hoi Saskia het ziet er weer super leuk uit gr bets

Yvonne Post zei

Knap hoor. Vind de jurk erg leuk, vest ook maar lijkt me zwar in het dragen.
Gr, Yvonne

djaktief zei

Geweldig dat je zo lekker aan de slag bent Saskia. Ik ben jammerlijk mislukt in januari met mijn kledingstuk. Het ligt al wel geknipt dus voor begin februari vind ik dat ik nog een herkansing verdien. Je vest is leuk geworden maar ik weet niet hoe het je echt staat omdat ik nog nooit een foto van je heb gezien. Verder goed bezig met dat huiswerk. Voor puntjes in kragen stik ik soms een draad mee naar binnen om scherper te kunnen keren. De tip heb ik ook van pinterest. Die van jou gaat daar ook weer bij. Ik heb destijds in de opleiding 'details' moeten maken zoals dat heet, waaronder ook een sjaalkraag, kraag met staander en een reverskraag met een bekje. Op mijn blog staan er nog een aantal.

Groetjes,

Dorothé

Handmade by Dianez zei

Mooi vest geworden en je jurk ook super fan van het stofje!
Fijne dag!

Groetjes Diane