Pages

18 januari 2017

Huiswerk Lingeriegroep januari

Ik schreef al eerder over de keukentafelgroep op Facebook waar we huiswerkopdrachten maken om meer over de verschillende naaitechnieken te leren.

Maar er is nu ook een Lingerie huiswerkgroep op Facebook.

In deze groep krijgen we elke maand een opdracht.
Voor januari is de opdracht : Maak van een oma-slip een elegant uitziende slip.

Oma-slips maakte ik genoeg, de meeste slips die ik maak zijn hoog, maar vaak zijn ze wat gewoontjes. Dus hoog tijd om ook hierbij eens anders dan anders aan de slag te gaan.

Uitgangspunt was de slip die ik tegenkwam op Pinterest, ik wilde hem niet precies namaken maar ik vond de belijning wel interessant.



Ik heb eerst de slip getekend volgens de methode van Beverly Johnson.
Ik kon niet alle lijnen zonder naad maken, de twee hoofdvlakken zijn wel zonder naad. 

Het voorpand heeft in totaal 13 onderdelen. Het was een flinke puzzel om alle patroondelen op de juiste plek te krijgen. Ik had dan ook een voorbeeldtekening gemaakt zodat ik kon spieken.

ik heb de slip in elkaar gezet met Nino, dan krijg je hele mooie naden. En dat is fijn want de binnenkant moet er natuurlijk ook goed uit zien.

De naden zijn met Nientje doorgestikt met voetje 10D, het smalle kantvoetje.

De slip is verder afgewerkt met elastisch biasband. Dat is met voetje 38 (paspelvoetje) aangezet.



Deze slip past ook bij het online-thema Lijnenspel van het Lingerieforum.

En de pasvorm van de slip is ook goed; heeft het tekenen in het voorjaar toch zin gehad.

Tot de volgende keer!




4 reacties:

Marian zei

Grandioze uitvoering..en 2 vliegen in 1 klap inderdaad.... hele mooie slip is dit geworden, en ziet er ook zo netjes genaaid uit...

Firewoman zei

Mooie elegante slip is het zo geworden. Niets geen oma slip meer!

Neeltje

Jos van Kloska! Creatief zei

Twee vliegen in een klap, mooie uitwerking van de thema's. Niks oma's aan!

Diana Boon van Nuland zei

Heel erg mooi geworden, ik vind het echt een vooruitgang in je werk!
Dat polkadotje geeft je slip eenzachte en elagante uitstraling, daar hou ik van. :D