Pages

10 februari 2017

Nog 2 setjes



Dit setje was al een tijdje klaar maar was nog niet op de foto gezet.

Het is een bh met zijstuk waarbij ik de schouderbanden over heb laten lopen in een comfort-schouderband.

Het tule-deel is afgewerkt met de lycra; met zo'n los biaisband-dingetje heb ik daar biaisband van gemaakt en vast gestikt met het paspelvoetje van Bernina.


Het was de bedoeling dat ik de slip na zou maken van deze foto maar dat is een beetje mislukt.
De verhoudingen zijn niet goed. Mijn slip vind ik er niet zo elegant uit zien.
Er "gebeurt" teveel met het kant en de tule (die ook donkerder zou mogen zijn).



Dit is de achterkant van de slip. Dat vind ik dan wel weer grappig maar ook weer niet zo bijzonder.

Naai-technisch is het wat minder strak dan dat ik het zou willen, dat kan beter.


Ik had nog wat stof over van de jurk uit mijn vorig bericht en opeens zag ik daar ook een lingerie-setje in.

De stof is heel soepel en daardoor kon ik hem heel gemakkelijk zonder naad bekleden.
Ook hier is het tule afgewerkt met dat biaisband-dingetje.
Ik heb helemaal ontdekt hoe handig zo'n ding is.

De comfort-schouderbanden lijken heel breed maar de pop is smaller dan ik ben. De banden worden nog net onder mijn hempje verborgen.

De slip is het bekende "oma-model", dat staat het mooiste onder een tricot tuniek vind ik.

Ik vond het wel een grappig idee om zo een compleet kledingset te hebben. Een soort Kleding maken met een Plan maar dan anders.

Ik heb het achterpand nog wat aan moeten passen, de pasvorm is nu goed.

De foto's zijn gemaakt, het blogbericht geschreven, nu gauw verder met mijn huiswerkopdrachten.

Tot de volgende keer!

1 reacties:

djaktief zei

Die onderste vind ik echt supertof geworden. Dat is een stijl die ik heel leuk vind. Verder bewondering voor alle activiteit.

Groetjes,

Dorothé