Pages

4 april 2017

Elke maand een kledingstuk maart


Ietsjes later dan gepland, dan toch de foto van mijn bijdrage voor de maand maart.
Het is de tuniek uit de My Image van dit voorjaar.

Het zal geen verrassing zijn dat hij wat aangepast is, het lukt mij zelden om precies een patroon volgens voorbeeld te maken.

Bij het origineel is het rokdeel veel meer geplooid en dat staat niet bij mijn figuur.

Ik heb plooien gemaakt met het rimpelapparaat van mijn Nientje en dat wat ik over had aan stof er van afgeknipt.

Ik was hier begin maart al aan begonnen zag ik in de FB-groep Zelfkledingmaken.
Maar hij kwam aan mijn tweede ik te hangen totdat ik deze week maar eens besloot om hem af te maken.

Probleempje was wel dat ik bijna geen restjes stof meer had, waarschijnlijk toch in de kliko beland in de tussentijd. Dat is de reden waarom er zo'n smal boordje bij de hals zit. Want meer stof had ik niet meer over.

Bij het patroon is het armsgat best wel laag uitgesneden; dat zit fijn maar ik denk dat ik het mooier vindt om hem de volgende keer iets hoger te tekenen.

Want een volgende keer komt er zeker met dit patroon. Weer zo'n fijn patroon voor een tuniek erbij.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

djaktief zei

Leuke geworden Saskia en een vrolijke stof!

Groetjes,

Dorothé

Mariette zei

Heel mooi geworden, leuk patroon, was me niet eerder opgevallen. Vind jouw uitvoering van deze gekozen stof veel leuker dan hoe die in het boekje staat, goed gedaan!