Pages

13 mei 2017

Elke maand een Kledingstuk april en mei


Dat was een hele tijd geleden dat ik hier op mijn blog wat van me heb laten horen.
Allerlei redenen waarom het er niet van kwam; maar ik ben er weer.

Deze keer met twee verschillende knoopjurken.

De gebloemde hierboven komt uit de Knipmode van november 2011.
Het is een van de versies van de bekende knoopjurken maar dan voor grotere maten.

31-kmp1112_24-media_image_1---1421677301-KM1112-24.jpg


De belijning is ook iets anders, de lijnen lopen diagonaal vanuit het armsgat.
Persoonlijk vind ik deze dan ook net wat eleganter wat belijning betreft.

Dit is een detail-foto van "de knoop".
Geen idee of ik het juist heb gedaan, maar hij zit goed.

Dit was de bijdrage voor Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand mei.

Dit stofje had ik al een paar jaar in de kast liggen en omdat mijn Knoopjurken versleten waren heb ik maar een nieuwe versie gemaakt volgens het patroon van Februari 2011.

Deze keer is wel de zoom anders want die heb ik in een punt laten lopen.

Alles is natuurlijk weer in elkaar gezet met het Bernina-trio.

Ik was er in april al mee begonnen, daarom telt hij dan ook als bijdrage voor de maand april 2017.
En dan had ik een tijdje geleden ook nog een balconet-bh gemaakt van ook weer twee stofjes die al jaren in mijn kast lagen.

Kreeg hem alleen niet duidelijk op de foto; dus hier moeten jullie het mee doen.

De slip is weer de "billenbroek" van Merckwaerdigh.  Alleen deze keer heb ik het smalle deel aangepast en rechtdoor laten lopen.

Bij het originele patroon zit daar een rare "kronkel" die ik echt niet begrijp dus die heb ik eruit gehaald.

Zo halverwege mei ben ik weer bij met de activiteit Elke Maand Een Kledingstuk.
Maar de huiswerkopdrachten liggen ook nog te wachten, ik verveel me dus niet.

En nou niet denken dat ik aan alle opdrachten mee doe, ik maak keuzes en bij de rest beheer ik het alleen want anders is het niet meer leuk om te doen.

Tot de volgende keer!


1 reacties:

djaktief zei

Soms is er een tijd van bloggen en soms niet, soms van veel naaien en soms niet. Wel leuk om je terug te zien met maar liefst 4 nieuwe items. Heel geslaagd. Complimenten en groetjes,

Dorothé