Pages

16 september 2017

Sweaterjurk Knipmode augustus 2017


In de thema-huiswerkgroep van september 2017 is het thema Sweaters / Vesten.

De sweater/tuniek jurk uit de Knipmode van augustus 2017 stond al op mijn lijstje dus het was een goed moment om hem te maken.

In de huiswerkgroep maak je eigenlijk elke week een gedeelte van het project maar ik ging zo goed dat ik hem maar meteen afgemaakt hebt.

Ik zou ik niet zijn als ik niet weer mijn eigen gang zou gaan.
De capuchon heb ik weggelaten want dat is niet praktisch. In plaats daarvan heb ik er een kol-kraag van gemaakt. Ook de boord heb ik weggelaten. Ook omdat dat bij mij niet praktisch is.

En ook had ik de rits in het zijpand gemist.
Toch de volgende keer eerst even de werkbeschrijving lezen.

Maar ik was zo enthousiast dat ik meteen een tweede versie heb gemaakt.
Deze keer wel met ritsjes in de zijpanden (vergeten om een foto van te maken, maar geloof me ze zitter er echt netjes in).
Hier heb ik de zak op het voorpand weggelaten. De stof was al druk genoeg van zichzelf.

Het patroon is wel heel erg wijd, ik heb aan beide zijden een paar centimeter weggehaald want anders werd hij wel heel wijd.

Het is niet echt een elegant model; daar is het te wijd voor, maar het draagt wel heel prettig.
Heerlijk warm zo in deze koude septemberdagen.

Wil je alles lezen over deze sweater-jurken en alles waar ik mee bezig ben?
Kijk dan op mijn Facebook pagina.

Tot de volgende keer!

0 reacties: